بخش تجلي اراده ملي سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر با استقبال گسترده نهاد ها و سازمان ها و مراكز مختلف دولتي و خصوصي رو به رو شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر؛ محمدرضا عباسيان دبير اين رويداد مهم سينمايي كشور در گفتگويي با اعلام اين خبر افزود: تاكنون سازمانها و نهادهاي زيادي براي شركت در بخش تجلي اراده ملي سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر اعلام آمادگي كردند. اين در حالي است كه از سوي دبيرخانه تجلي ارده ملي هم براي بيش از 180 وزارتخانه، سازمان و مؤسسه دعوت نامه مشاركت ارسال شده و تاکنون تعدادي از وزارتخانه ها، سازمانها و نهادهای جهت حضور و مشارکت در این بخش اعلام آمادگی كردند و داوران خود را معرفی نمودند.

به گفته وي جشنواره بین المللی فجر، به منظور توسعه تعامل سازمانها ، وزارتخانه ها و نهاد های دولتی و بخش خصوصی با هنر- صنعت سینما و هنرمندان فعال در این حوزه، هر ساله بخش" تجلی اراده ملی"را با مشارکت دستگاه های مربوطه و از طریق اهدای جوایز نقدی و غیر نقدی به سینماگران و فیلم های شرکت کننده در جشنواره برگزار میکند.

دبير سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر با بيان اينكه شناخت درست دستگاه های دولتی از تاثیر سینما  موجب استقبال بيشتر وزارتخانه ها و نهادها از بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر مي شود اضافه كرد: با توجه به ارسال فراخوان برای بسیاری از دستگاه ها و نهادهای دولتی و نیز بخش های خصوصی مرتبط با سینما، میزان اقبال در این بخش به نسبت سال های گذشته مثبت ارزیابی می شود ولي شك نداريم كه اقتصاد مقاومتی وکاهش بودجه های تخصیصی سازمان های دولتی، بسیاری از مدیران را در چگونگی هزینه کردن بودجه های خود دچار اولویت بندی کرده است ولي توجه به تعامل دولت با حوزه سینما و تاثیر آن در عرصه فرهنگ و هنر کشور امری غیرقابل انکار است .

وي با تاكيد اين نكته كه سینما در جهان از جایگاه ویژه ای برای انتقال انواع پیام ها به مردم برخوردار است،خاطرنشان کرد: با حسن نیتی که در مدیران حوزه های مختلف به ویژه بخش های مرتبط با فرهنگ و هنر سراغ داریم انتظار می رود بخش تجلی اراده ملی کاملا هدفمند و با چشم اندازی روشن برگزار گردد و نتیجه مطلوبی از آن حاصل شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.