مردم پاکستان با برگزاری تظاهرات اعتراض‎آمیز در اسلام‎آباد برای سومین روز متوالی، استعفای دولت این کشور را خواستار شده‎اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ،‌ ده‎ها هزار تن از مردم معترض پاکستان و پیروان طاهر قدری روحانی برجسته و مخالف دولت، روز چهارشنبه با تجمع در نزدیکی ساختمان پارلمان این کشور، بزرگ‎ترین تظاهرات اعتراض‎آمیز پاکستان را در طول سال‎های گذشته برگزار کردند.
دادگاه عالی پاکستان روز سه‎شنبه حکم دستگیری رجا پرویز اشرف نخست وزیر این کشور را به خاطر اتهاماتی مبنی بر دست داشتن وی در پرونده رشوه‎گیری سال ۲۰۱۰ صادر کرد. اشرف در آن زمان وزیر آب و نیرو پاکستان بود.
نخست وزیر پاکستان متهم شده است زمانی که وی تصدی امور در وزارت آب و نیرو را عهده دار بوده، به دریافت رشوه اقدام کرده است.
دادگاه عالی پاکستان در رابطه با اتهامات مذکور، همچنین دستور بازداشت ۱۶ تن از مقامات دیگر این کشور را صادر کرده که از آن جمله می‎توان به ۳ تن از وزرای سابق پاکستان اشاره کرد.
دادگاه عالی پاکستان، به مقامات این کشور یک روز مهلت داده است تا شخص نخست وزیر و دیگر مظنونان این پرونده را دستگیر کنند.
طاهر قدری روحانی مخالف دولت پاکستان روز سه شنبه در جمع هزاران تن از هواداران خود در اسلام آباد، سخنان تندی را مطرح کرد و از تظاهرکنندگان خواست تا روز چهارشنبه به تظاهرات خود در خیابان‎ها ادامه دهند.
وی خطاب به هواداران خود گفت: من از شما می‎خواهم تا فردا (چهارشنبه) در خیابان بمانید و من هم قصد دارم بمانم.
این روحانی برجسته پاکستانی و هوادارانش اعلام کرده‎اند که خواهان انحلال فوری پارلمان و تشکیل دولتی موقت برای سرپرستی امور هستند تا به این ترتیب در آستانه برگزاری انتخاباتی که قرار است در اواسط ماه می برگزار شود، اصلاحات اساسی را در کشور به اجرا گذارند.
مقامات پاکستانی، قدری را متهم کرده‎اند که سعی دارد در برگزاری انتخابات تاخیر و ناآرامی‎های سیاسی ایجاد کند.
این درحالی است که به گفته حامیان قدری، این روحانی برجسته مخالف دولت تنها خواهان پایان یافتن فساد و مشکلات پاکستان است.
قدری قرار است در تظاهرات روز چهارشنبه (امروز) نیز برای هواداران خود سخنرانی کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار