نماینده مردم سوادکوه ،قائم شهر و جویبار در دیدار با عوامل سریال پایتخت 2 گفت : هیچ گویش و فرهنگی نباید مورد تمسخر قرار بگیرد.

حسینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با حضور در صحنه فیلمبرداری سریال پایتخت 2 در شهر شیرگاه ، ضمن برشمردن مازندران بعنوان مهد فرهنگ و هنر در ایران افزود : مسئولان صدا و سیما باید مواظب باشند به شعور و احساسات مردم ولایتمدار و اصیل و با فرهنگ و تمدن مازندران هیچ گونه خدشه ای وارد نشود.

وی تصریح کرد : لهجه شیرین مازندرانی می تواند بدرستی به همه دنیا معرفی شودو ساخت فیلم و سریال به این لهجه می تواند موجبات آشتی خرده فرهنگهای ایرانی را فراهم آورد، اما نباید هیچ گویش و فرهنگی مورد تمسخر قرار گیرد چون همه گویشها و خرده فرهنگهای ایرانی جاذبه های خاص خود را دارند ، باید از طریق رسانه ملی موجبات انتشار و ترویج آنها در دیگر نقاط کشور فراهم شود.

نماینده مردم سوادکوه ،قائم شهر و جویبار مردم مازندران را در زمینه هنر و فرهنگ مردمی ثروتمند و غنی برشمرد و گفت : مازندران دارای مشاهیر زیادی در عرصه هنر و فرهنگ است که باعث مباهات و افتخار ایران عزیز اسلامی هستند.

حسینی افزود: یکی از سریالهایی که در سالهای اخیر از سوی صدا و سیما پخش شد و مورد اعتراض خیلی از مردم شریف مازندران واقع شد ، سریال پایتخت بوده که با توجه به سابقه چنین موردی ، الان که در حال تولید نسخه شماره 2 این سریال هستند از صدا و سیما انتظار می رود در روند ساخت این مجموعه نهایت دقت و نظارت را در خصوص پیامدهای اجتماعی این سریال مد نظر قرار بدهد./س

برچسب ها: شیرین ، مازندرانی ، دنیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.