واحدهای صنعتی غیراستاندارد در آلایندگی هوا تنبیه و مجازات می شوند

مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت: واحدهای صنعتی غیراستاندارد در آلایندگی هوا جریمه و پلمپ و واحدهای صنعتی استاندارد موسوم به واحد سبز تشبیه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در حاشیه مراسم افتتاح پروژه تصفیه ذرات معلق در واحد صنعتی ایران یاسا واقع در شهریار با حضور فرماندار شهرستان شهریار و جمعی دیگر از مسئولین رسول علی اشرفی پور در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار صنعت پاک،هوای پاک اظهار داشت: سازمان محیط زیست استان تهران در جهت ارتقای سطح کیفی هوای پاک اقدامات متعددی را در دستور کار خود قرار داده که نصب دستگاه های تیکنر در واحدهای صنعتی به منظور بازیافت آب معدنی و بهره گیری از 90 آزمایشگاه تخصصی در جهت کنترل کیفیت هوای تهران از این نمونه هاست.
وی در ادامه افزود: از سال 88 تا به امروز تعداد واحدهای صنعتی آلاینده هوا و آب و فاضلاب از 571 به 285 واحد کاهش پیدا کرده است.
اشرفی پور با اشاره به تشویق و تنبیه واحدهای صنعتی استاندارد و غیراستاندارد در بحث آلایندگی ها تصریح کرد: هدف سازمان محیط زیست تشویق هر چه بیشتر واحدهای صنعتی استاندارد در مسائل زیست محیطی و هوای پاک است که به عنوان مثال واحدهایی مثل ایران یاسا که با 100 میلیارد ریال هزینه به منظور جلوگیری از افزایش حجم ذرات معلق از واحدهای صنعتی نمونه در مباحث زیست محیطی و هوای سالم به شمار می رود در کارگروه برنامه ریزی استان تهران مورد تشویق قرار می گیرد و واحدهایی هم که فعالیشان باعث تخریب و تشدید آلودگی هوا می شود با برخوردهای تنبیهی لازم روبرو خواهند شد.
این در ارتباط با نحوه مجازات واحدهایی که به مسایلی زیست محیطی بی توجهی می کنند تصریح کرد: اخذ عوارض و مالیات های آلایندگی و پلمپ واحدهای این چنینی از نمونه مجازات های تنبیهی صورت گرفته است که در جهت بازدارندگی از تشدید آلودگی هوا ایجاد می شود.
اشرفی پور با بیان اینکه سهم واحدهای صنعتی در آلودگی هوا و مسائل زیست محیطی 20 درصد خودروها 70 درصد و واحدهای مسکونی 10 درصد است تصریح کرد: در ارتباط با خودروها بر اساس آمار 4 تا 4/5 میلیون خودرو در سطح تهران در حال تردد هستند که 100 هزار دستگاه از این خودروها جزء خودروهای فرسوده محسوب می شوند و 2 میلیون موتورسیکلت نیز در حال تردد در سطح شهر تهران هستند که متاسفانه آلودگی موتورسیکلت ها 3 تا 4 برابر خودروها برآورد شده است.
وی در نهایت افزود: انتظار ما از صنعت خودروسازی این است که با نصب فراگیر 2 قطعه کاتالیس و کنستر بر روی تمامی خودروها نقش موثر خود را در هوای پاک و سلامت شهروندان بیش از پیش ایفا نمایند./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار