مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: ‌شهرک فرش و سوغات خراسان شمالی آماده ورود سرمایه‌گذاران است.

 محمد رضا باقری درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های آماده شده برای ورود سرمایه‌گذاران به خراسان شمالی را شهرک فرش و سوغات این استان برشمرد وافزود: با ورود سرمایه گذاران و بهره برداری از شهرک صنعتی فرش اشتغال زایی خوبی در این منطقه ایجاد خواهدشد.

وی بابیان اینکه شهرک فرش در خروجی بجنورد به سمت مشهد و شهرک سوغات در کنارگذر شمالی بجنورد جانمایی شده است، تصریح کرد: این دو شهرک دراین مسیرپر تردد می تواند معرف خوبی برای استان به مسافران وزائران باشد.

وی با بیان اینکه آماده‌سازی و تأمین زیرساخت‌های این شهرک به مساحت 17 هکتار به منظور استقرار صنایع مرتبط با فرش دستباف و منسوجات سال گذشته آغاز شد، افزود: برای این پروژه ساختمان موزه فرش، کارگاه‌های ویژه خدمات رنگرزی، کارگاه‌های ویژه خدمات قالی‌شویی، مجتمع‌های تولیدی متمرکز ویژه تولید قالی، انبار مرکزی و ... پیش‌بینی شده است.

باقری با اشاره به وجود صنایع مادرمانند فولاد، آلومینا و پتروشیمی دراستان،گفت: فولاد، آلومینا و پتروشیمی زنجیره‌های تولید در خراسان شمالی است و ایجاد زنجیره‌های تولید و صنایع پایین دستی در اولویت شرکت شهرک‌های صنعتی قراردارد.

وی اضافه کرد: در این راستا برای صنعت فولاد 11 طرح سرمایه‌گذاری، آلومینا پنج طرح ارزیابی، پتروشیمی پنج طرح ارزیابی صنعتی و اقتصادی انجام شده است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی همچنین با اشاره به مزیت کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان، تصریح کرد: اولویت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش نیز در حال گردآوری است.

وی ابرازامیدواری کرد: با عنایت به سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در مهر‌ماه امسال به استان و تأکیدات ایشان برای توسعه اقتصادی و کشاورزی خراسان شمالی، با تلاش مسئولان امر و ورود سرمایه‌گذاران زمینه‌های ارتقای این بخش‌ها در استان فراهم شود./ع

برچسب ها: شهرک ، فرش ، سرمایه گذار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.