مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با توجه به استقبال گسترده مردم از نمایش بصیرت عاشورایی، از گروه‎های اجرای نمایش‎های آئینی تقاضا دارم که این نمایش‎ها را در سایر مناسبت‎های سال به خصوص در اعیاد اهل بیت(علیهم السلام) نیز اجرا کنند.

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،سعید سرابی با اشاره به پیشینه نمایشهای آیینی در فرهنگ ایرانی اسلامی، تاکید کرد: با توجه به گسترش تکنولوژی و لزوم بهره گیری این نمایشها از امکانات روز، در گذشته همواره خلأ این کار ترکیبی مشاهده میشد.

وی تعزیه، شبیه خوانی، مناجات خوانی و سحری خوانی را از آیینهای اصیل و هنری ایرانی برشمرد و افزود: امیدواریم که اجرای این نمایشها در سایر شهرستانها و همچنین در مناسبتهای دیگر، موجب توسعه فرهنگ اصیل ایرانی در سطح استان شود.

سرابی اضافه کرد: استقبال مردم از این نمایشهای آیینی نشان دهنده مردمی بودن این هنر اصیل است و فرصتی برای متولیان فرهنگی است که بتوانند مفاهیم متعالی دینی و آموزههای ارزشمند اهل بیت(علیهم السلام) را از طریق تلفیق هنر و تکنولوژی اشاعه دهند.

وی تاکید کرد: وقف به عنوان یک سنت حسنه از ظرفیتهایی برخوردار است که میتوان با تکیه بر آنها به توسعه مفاهیم ارزشی کمک کرد. اثر این فعالیت میتواند به توسعه فرهنگ وقف نیز بیانجامد./ع

برچسب ها: محدود ، نشدن ، نمایشها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.