همزمان با هفته وقف، یك مجتمع مسكونی موقوفه 20 واحدی در شهرکرد، با حضور مسئولان استان چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

استاندار چهارمحال و بختیاری در آئین بهره برداری از مجتمع مسكونی موقوفه 20 واحدی در شهرکرد، گفت: همه وظیفه داریم برای ترویج و گسترش سنت حسنه وقف در سطح جامعه تلاش كنیم و امروزه به دلیل بدعمل كردن برخی دست اندركاران، این امر در جامعه مورد بی مهری قرار گرفته است.

علی اصغر عنابستانی گفت: اولویت بندی نیازهای اساسی جامعه در حوزه های فرهنگی  و اجتماعی باید انجام شود.

وی از مسئولان، واقفان و نیكوكاران خواست تا با تبادل نظر و استفاده از اندیشه ها و تجربه های دیگران و كشف راهكارهای جدید و خدمت رسانی با رویكرد دینی، فرهنگی و اجتماعی، گام های موثری برای بهبود وضع محرومان، اشتغالزایی، بهداشت و درمان، احداث و نوسازی مراكز آموزشی بردارند.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری نیز در این آئین گفت: مجتمع مسكونی 20 واحدی شهركرد در دو قطعه زمین موقوفه به مساحت 160 مترمربع ساخته شده است.

حجت الاسلام سید محمد طباطبایی افزود: ساخت این مجتمع مسكونی از سال 82 در زمین های موقوفه آغاز شده و برای ساخت و تكمیل این مجتمع بیش از هفت میلیارد ریال از محل درآمد موقوفات و اعتبارات اوقاف و امور خیریه این استان هزینه شده است.

وی گفت: این واحدهای مسكونی به صورت اجاره ای و یا فروش در اختیار زوج های جوان قرارداده می شود و درآمد حاصل از آن در راستای نیت واقفان هزینه می شود.

از 21 تا 27 دی ماه به عنوان هفته وقف نامگذاری شده است./ع

برچسب ها: موقوفه ، وقف ، چهارمحال ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.