سرپرست اداره كل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری گفت: نام سه ورزشكار این استان، در زمره یكصد دونده برتر سال جهان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

عبدالرحمان قاسمی گفت: سه ورزشكار رشته دو و میدانی استان چهارمحال و بختیاری، بر اساس آخرین رده بندی موسسه بین المللی رده بندی دو و میدانی، در جمع یكصد دونده برتر جهان قرار گرفتند.

وی افزود: بر اساس رده بندی صورت گرفته از سوی موسسه بین المللی رده بندی دو و میدانی كاران، هم اكنون 10دونده ایرانی در بین یكصد ورزشكار برتر رشته خود قرار دارند.

قاسمی تصریح کرد: در این بین، محمد ارزنده، روح الله عسگری و محمود صمیمی از استان چهارمحال و بختیاری نیز در این لیست قرار گرفته اند.

سرپرست اداره كل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری گفت: پیش از این نیز، پرتابگران دیسك ایران به همـراه دوندگان 800 متـر، در پرتاب وزنه، در لیست یكصد نفر برتر رشته های دو و میدانی قرار گرفته بودند.

وی گفت: محمود صمیمی اگر چه در سال 2012 در رقابت های زیادی شركت نكرد و نتوانست وارد بازیهای المپیك شود، اما با این حال به دلیل داشتن ركوردهای خوب هم اكنون با 1122 امتیاز در مكان 43 پرتاب دیسك دنیا قرار دارد و پس از احسان حدادی در مكان دوم پرتاب دیسك ایران است.

محمد ارزنده با توجه به امتیازهای اعلام شده، چهارمین دو و میدانی كار ایرانی در سال 2012 محسوب می شود كه با شكست ركورد ملی ایران در پرش طول، نخستین پرنده هشت متری ایران لقب گرفت.

وی افزود: محمد ارزنده به علت ركورد بسیار خوبی كه در سال 2012 ثبت كرد، با 1139 امتیاز در مكان 44 پرش طول دنیا قرار گرفت.

قاسمی افزود: روح الله عسگری تنها دو و میدانی كار ایران، در ماده 110 متر با مانع است كه توانسته در رده های بین المللی، به مدال های با ارزشی دست پیدا كند و در سال 2012 با 1133 امتیاز در مكان نود و سوم دوی 110 متر دنیا قرار گیرد.

از استان چهارمحال و بختیاری در بازی های المپیك 2012، سه دونده با پیراهن جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند./ع

برچسب ها: دونده ، چهارمحال ، برتر ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.