نایب رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی اصفهان علت اصلی خشکی رودخانه زاینده رود تصمیمات غیرکارشناسی در مدیریت آب دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان  «حمیدرضا مومنی»در جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق اصفهان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تصریح کرد: خشک شدن زاینده‌رود علاوه بر تاثیرات روانی بر مردم این شهر در بخش اقتصاد کشاورزی زیان‌های بسیاری بر کشاورزان و صنعت گردشگری استان وارد کرده است.

وی گفت: به واقع مديريت بايد به صورت حوزه صورت بگيرد كه استان‌هاي ذينفع مشتركان وبه استناد سوابق ( طومارشيخ بهايي ) بررسي وتصميمات نهايي گرفته شود كه منافع همه استان‌ها لحاظ گردد.

وی از مسوولین خواست که اجازه ندهند که کشاورزی استان اصفهان که سابقه چند هزار ساله در بستر رودخانه زاینده‌رود دارد با مساله روبرو شود که جبران آن غیر ممکن خواهد بود.

دیگر عضو کمیسیون در این جلسه با انتقاد از برداشت‌های بی رویه در بالا دست رودخانه زاینده‌رود گفت:کاشت درخت گردو و بادام در کوهستان با آب زاینده‌رود مقرون به صرفه نیست و متاسفانه روزانه در حال صدور مجوز برداشت‌های بی‌رویه از این رودخانه هستیم.

«منوچهر خراجی» گردش آب به چرخه حیات را در کوهستان را همراه با آلودگی دانست و گفت:متاسفانه پس از آبیاری درختان در کوهستان،آب همراه با گل و لای مجدد وارد بستر رودخانه می‌شود و این آب نه تنها مزیتی ندارد بلکه برای محیط زیست نیز زیان آور است.

وی تصریح کرد: آب مصرف شده در دشت‌ها جهت کشاورزی در قالب سفره‌های زیرزمینی و تصفبه شده مجدد به چرخه محیط زیست باز می‌گشت./س

برچسب ها: اصفهان ، کمسیون ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.