سرپرست اداره كل ثبت اسناد و املاك استان چهارمحال و بختیاری گفت: میانگین تفاوت سنی زوجین در زمان ازدواج در استان حدود پنج سال است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:محمدحسن بهادر گفت: در 9 ماه گذشته، میانگین سن ازدواج زوج و زوجه در این استان به ترتیب 27 و 22 سال بوده است.

وی افزود: در 9 ماهه امسال مسن ترین زوج استان با سن 89 سال و مسن ترین زوجه با سن 81 سال و جوان ترین زوج با سن 15 سال و جوان ترین زوجه با سن 13 سال زندگی مشترك را آغاز كردند.

بهادر تصریح كرد: در یك مورد استثنایی، ازدواج یك نوجوان 12 ساله و زوجه 10 ساله، با حكم مراجع قضایی در دفاتر ازدواج استان ثبت شد.

وی گفت: در بررسی آمار وقایع ازدواج ثبت شده در 33 دفتر ازدواج استان چهارمحال و بختیاری در یك سال گذشته، ماه های قمری ذی الحجه، شوال و شعبان به ترتیب بیشترین و ماه های محرم و صفر كمترین واقعه عقد را به خود اختصاص دادند.

بهادر افزود: بیشترین صداق معنوی تعیین شده برای زوجات در این استان كلام الله مجید، مهرالسنه حضرت فاطمه زهرا (س) و سفر زیارتی حج عمره بوده و میانگین تعداد سكه های بهار آزادی تعیین شده به عنوان صداق،  200 سكه می باشد كه نسبت به سال گذشته كاهش چشمگیری داشته است.

سرپرست اداره كل ثبت اسناد و املاك استان چهارمحال و بختیاری گفت: از جمله صداق های ویژه در این دوره می توان به نهج البلاغه، دیوان حافظ، شاهنامه فردوسی، ترمه و گل اشاره كرد.

وی گفت: در این مدت نه هزار و 364 واقعه ازدواج ثبت شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد كاهش داشته و همچنین تعداد طلاق ثبت شده، 878 مورد بوده كه نسبت به سال قبل 8 درصد افزایش داشته است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.