معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از آغاز اجرای طرح بین المللی پیمایش سلامت دهان و دندان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان دکتر سید علیرضا مروجی در گفتگو با خبرنگاران گفت: مرحله ی اول این طرح را واحد دهان و دندان با همکاری واحد رابطان سلامت کاشان اردیبهشت ماه سال جاری برای گروه های سنی 5تا75سال اجرا کرد .

وی با اشاره به شناسایی این 5 گروه سنی در مرحله اول افزود: در مرحله ی دوم این طرح نیز معاینه افراد شناسایی شده با استفاده از واحد سیار دندانپزشکی در کاشان انجام می شود.

به گفته وی، طرح پیمایش سلامت دهان و دندان یک برنامه جهانی سلامت دهان است که در راستای تعیین شاخص DMFT (یکی از شاخص های بررسی وضعیت سلامت دهان ودندان) اجرا می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهارداشت: سهم استان اصفهان در اجرای این طرح 100 خوشه ی مورد مطالعه است که سهم کاشان نیز در این مطالعه6 خوشه می باشد.

مروجی افزود:سازمان بهداشت جهانی (WHO) در نظر دارد این طرح را جهت بررسی وضعیت سلامت دهان و دندان در کشورهای دنیا به طرح مطالعاتی که ملزم به معاینه و بررسی وضعیت سلامت دهان و دندان افراد در 5 گروه سنی است انجام دهد.

وی تصریح کرد:شاخص (Decay,Missing,Filling Teeth) DMFT بهترين شاخص همه گير شناختي پوسيدگي در دندانپزشكي است و بيانگر وضعيت بهداشت دهان و دندان در يك جامعه است كه با توجه به آن و اطلاع از وضعیت این شاخص در گروه های سنی جمعیت هدف طرح مي توان به طرح ريزي و اجراي برنامه هاي پيشگيري و خدمات درماني براي همه ي افراد جامعه پرداخت. /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.