استاندار اردبیل گفت: مراقبت از نیت واقف و هزینه وقف در محلی كه نیت واقف بوده جزو ضروریات احكام دین اسلام است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اكبر نیكزاد به مناسبت هفته وقف در نشستی با كاركنان اداره كل اوقاف و امور خیریه استان افزود: دخل و تصرف در این مورد با رای ولی فقیه و در شرایط خاص ممكن است.

وی با تاكید بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه بیان كرد: باید ثمرات ویژه وقف برای مردم بازگو شده و مردم در جامعه اسلامی به سمت این سنت حسنه گرایش یابند.

استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به اقدامات اوقاف و امور خیریه ، برگزاری مسابقات قرآنی در این حوزه را اقدام ویژه ای دانست و خواستار بهره برداری بیشتر از این برنامه ها و مسابقات شد.

نیكزاد افزود: برگزاری مسابقات قرآنی و اطلاع رسانی برگزاری این مسابقات باعث نزول بركات به جامعه می شود كه لازم است در این خصوص توجه بیشتری شده و جوانان بیشتری برای شركت در این مسابقات دعوت شوند.

مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان نیز در این نشست با اشاره به وظایف و اقدامات اوقاف و امورخیریه از شناسایی 500 موقوفه در سطح استان خبر داد.

حجت الاسلام وحدت مشهوری نظری افزود: این موقوفات بیشتر در شهرستان هایی است كه نمایندگی یا اداره اوقاف در آن وجود دارد و در سایر شهرستان ها شناسایی نشده است.

وی دلیل عدم وجود موقوفه در سایر مناطق را ناشی از عدم وجود نمایندگی اداره اوقاف عنوان كرد و گفت: نبود موقوفه در منطقه و شهرستان خاص در استان به معنای نبود واقف نیست كه باید با ایجاد نمایندگی اوقاف در این شهرستان ها موقوفات آن شناسایی شود.

وی از شناسایی 120 امامزاده و بقعه متقن در سطح استان خبر داد و افزود: این بقاع و امامزاده برای بازسازی نیاز به اعتبارات ویژه ای دارند كه در خصوص لازم است مساعدت هایی صورت گیرد/س 

برچسب ها: اردبیل ، ضرورت ، نیت ، واقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.