مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مركزی گفت: میراث كهن و گردشگری به عنوان كانون هویت بخشی به شهرهاست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، رضوانی در جمع شهرداران استان مركزی افزود: ظرفیت های صنایع دستی، جاذبه های معنوی و ابنیه میراث فرهنگی نه تنها عناصر مزاحم در مدیریت شهری نیست، بلكه روح حاكم فرهنگی در كالبد شهرها برگرفته از این حوزه است.

وی عنوان كرد: صنعت گردشگری ركن اقتصادی، درآمدزایی و اشتغال است و مدیران حوزه شهری باید از خیزش گردشگری به عنوان فرصت تكامل و توسعه شهری بهره ببرند.

مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مركزی بیان كرد: شهرداری ها نهاد اصلی اداره شهرها هستند و باید در كنار برنامه های كارآمد حفظ و توسعه كالبد شهری به ارتقای روح شهرها در سایه سرمایه های هدفمند در صنعت گردشگری بپردازند.

رضوانی اظهار كرد: با توجه به رشد روزافزون تكنولوژی هویت ایرانی تنها با حفظ و معرفی میراث ملموس و غیرملموس و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی امكان پذیر است و انتظار می رود، شهرداری ها در هدفگذاری اعتبارات، صنعت گردشگری را محور قرار دهند.

وی خاطرنشان كرد: مناطق نمونه گردشگری دولت و تعریف و تكمیل كریدورهای گردشگری استان باید با ایجاد و گسترش زیرساخت های مناسب نظیر اماكن اقامتی، خدمات مسافرتی و موزه ها در شهرها همراه شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.