لابي اصلي سلاح در آمريکا از اقدام تبعيض آميز اوباما که براي دخترانش محافظ مخفي گذاشته است اما از استقرار محافظان مسلح در همه مدارس خودداري مي کند، به شدت انتقاد کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، انجمن ملي سلاح آمريکا در ويديويي سي و پنج دقيقه اي از اقدام اوباما که براي فرزندانش محافظ گذاشته است و هيچ تدبير ديگري براي ديگران در نظر نگرفته است به شدت انتقاد کرد. اين انتقاد در بحبوحه جنجالها و بحثهاي گسترده درباره اصلاح قوانين کنترل سلاح در آمريکا صورت گرفته است. در پي تيراندازيهاي پياپي در مدارس آمريکا انتقادات شديدي از قوانين حمل سلاح در آمريکا صورت گرفته است. 
سخنگوي انجمن ملي سلاح آمريکا در اين تصاوير ويديويي گفت آيا فرزندان رييس جمهور مهمتر از فرزندان ما هستند. پس چرا درباره استقرار محفظان مسلح در مدارس  اينقدر مردد است. اوباما از ثروتمندان مي خواهد که ماليات عادلانه تري بپردازند، با اين حال زماني که سخن از سهم مردم در امنيت مي شود وي برخوردي تبعيض آميز دارد.
اوباما اخيرا در مصاحبه با شبکه ان بي سي گفته است:" من به شدت درباره استقرار محافظان مسلح در مدارس مردد هستم زيرا استقرار اين محافظان در واقع به معني وجود سلاح هاي بيشتر در مدارس خواهد بود. وي همچنين اضافه کرد من همچنين فکر مي کنم بيشتر مردم آمريکا نيز در اين باره ترديد دارند که اين اقدام مشکل را حل خواهد کرد. 
با اين حال تازه ترين نظرسنجي اي بي سي نيوز و واشنگتن پست نشان داد بيشتر آمريکاييها يعني پنجاه و پنج درصد از آنها موافق استقرار محافظان مسلح در مدارس هستند.
پنجاه و دو درصد از پاسخگويان به اين نظرسنجي نيز اعلام کردند تيراندازيهاي اخير در نيوتاون کنتيکت موجب افزايش حمايت از افزايش کنترل تسليحات در آمريکا شده است.
 در تيراندازي که چهاردهم دسامبر در مدرسه ابتدايي سندي هوک روي داد يک جوان مسلح کودکان شش و هفت ساله و معلمان آنها را به گلوله بست. آدام لنزا که پيش از اين تيراندازي مادر خود را کشته بود در پايان اين تيراندازي که يکي از شديدترين تيراندازيها در تاريخ آمريکا به شمار مي رود، خودکشي کرد. 
برچسب ها: بین الملل ، اوباما ، اسلحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار