دولت قطر كه از زمان آغاز بحران در سوريه نقش مهمي در كمك به تروريست هاي مسلح ايفا كرده است اعلام كرده است كه پول و سلاح هاي بيشتري را براي كمك به آنان ارسال خواهد نمود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست، روز يكشنبه هفته جاري دولت قطر در پيشنهادي از كشورهاي عرب منطقه خواست تا نيروهاي بيشتري را به سوريه اعزام كنند و مدعي شد كه مذاكرات شكست خورده است. با اين حال "شيخ حمد بن جاسم آل ثاني" نخست وزير قطر مدعي شده كه "اين درخواست دولت قطر براي مداخله جويي در امور سوريه نيست بلكه به منظور حفظ امنيت خواهد بود."

دولت قطر در ماه سپتامبر سال گذشته ميلادي نيز چنين درخواستي را مطرح كرده بود.

وي همچنين افزوده است "ما نيز از اقدامات اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل در امور سوريه براي برقراري صلح  حمايت مي كنيم اما صلح چه زماني برقرار خواهد شد؟ ما نمي توانيم تا ابد منتظر بمانيم."

نخست وزير قطر در مصاحبه با شبكه تلويزيوني "الجزيره" مدعي شده "ديپلماسي تا دو، سه يا چهار هفته ادامه خواهد يافت اما نه بيشتر ما نمي توانيم وضعيت موجود را توجيه كنيم." 

در بيانيه اخير دولت قطر نيز اعلام شده كه آن دولت به "راه حل سياسي" براي رفع بحران سوريه پايبند است اما اين مسئله را مشروط به كناره گيري "بشار اسد" رئيس جمهور سوريه از قدرت دانسته است.  

برچسب ها: آل ثانی ، قطر ، کمک ، سوریه ، شورشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار