عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: عملیاتی شدن تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نیازمند اهتمام و جدیت پرستاران است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اروميه ، شمس‌الدین شمس در همایش بزرگ پرستاری که در سالن آمفی‌تئاتر مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: اگر قانون ارتقای بهره‌وری و کیفیت کارکنان نظام سلامت را به طور کامل به اجرا درآوریم شاهد کاهش بروز خطاهای پرستاران ناشی از خستگی مفرط آنان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است، تصریح کرد: دو سیستم در اجرای این قانون کوتاهی کرده‌اند که یکی نظام خدمات سلامت که در رأس آن وزارت بهداشت و درمان قرار دارد و دیگری خود نظام پرستاری و جامعه پرستاران است.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری افزود: عدم وجود نیروی انسانی استاندارد یکی از دغدغه‌های سازمان نظام پرستاری است و در این زمینه مدیران کشور باید به ازای هر تخت تعداد پرسنل نیروی انسانی را به درستی تعیین کنند.

وی با گلایه از جامعه پرستاری در ارتباط با کم شدن حساسیت پرستاران نسبت به مسائل و مشکلات خود، تصریح کرد: پرستاران در زمان جنگ تحمیلی در خط مقدم جبهه‌ها قرار داشتند و همواره با رعایت خط قرمز‌ها مطالبات خود را پیگیری کرده‌اند.

شمس ادامه داد: پرستاران در ایام مختلف نشان داده‌اند که مشکلات خود را در داخل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌کنند و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری جایگاه خود را از هر نظر مهم می‌شمارند.

وی به حضور همه‌جانبه پرستاران در دفاع از حقوق خود اشاره کرد و گفت: از پرستاران می‌خواهم در صحنه باشند و تا اجرای قوانین ارتقای بهره‌وری و تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اتحاد خود را حفظ کنند./س

برچسب ها: پرستاران ، خدمات ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.