موضوع انسانی شناسی که محوریت آن ضروری است و تمامی موضوعات علوم با محوریت انسان مفهوم پیدا می کند در میان علوم حوزه و دانشگاه مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، حجت الاسلام محمد مهدی کرمی عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: برآنیم تا بومی سازی علوم انسانی را که از دغدغه های مقام معظم رهبری است و در گروه تداوم هر چه بهتر و بیشتر وحدت حوزه و دانشگاه است تبیین کنیم.

وی در ادامه گفت: موضوع انسان شناسی در تمامی علوم و معارف محوری تلقی می شود ولی تاکنون مغفول مانده است و امید داریم به این موضوع توجه ویژه ای شود.


***گذراندن دوره معرفت افزایی 26000 نفر از اساتید کشور

حجت الاسلام محمد مهدی کرمی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ادامه گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: یکی از عرصه هایی که در طی دو سال گذشته آغاز به کار کرده و با هدف آشنایی اجمالی اساتید با معارف دینی و دو فصول مختلف برگزار می شود، طرح ضیافت اندیشه اساتید است که بیش از 1.3 اساتید و حدود بیست و شش هزار نفر از اساتید این دوره را گذرانده اند.

عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی در دانشگاه، علوم بهزیستی و توانبخشی همچنین از تدریس دروسی با سرفصل فلسفه علم که نمایانگر شناخته شدن هر چه بهتر مقوله علم در منظر دانشگاهیان و حوزیان و بررسی جایگاه  علم است را موثر دانست و افزود شناسایی علم دینی تنها با وحدت حوزه و دانشگاه میسر خواهد بود.

وی در ادامه گفت: نظریه سیاسی اسلامی، اخلاق حرفه ای و کاربردی، فرهنگ و تمدن اسلامی، تاریخ تحلیلی صدر اسلام را از موضوعاتی است که این دروس می توان وحدت حوزه و دانشگاه را تبیین نمود و با فراهم نمودن منابع و تدوین آن زمینه را برای بومی سازی علوم انسانی و اسلامی کردن علوم مهیا کرد.

حجت الاسلام کرمی همچنین از حمایت های دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که به نحوی شایسته در توانمند سازی گروه معارف در سطح کارشناسی اقدام کرده اند قدردانی کرد و افزود: خوشبختانه نشست های هم اندیشی اساتید و نخبگان در این دانشگاه و بررسی مباحث و چالش های روز مبین نگرش عمیق مسئولین در نهاد در این دانشگاه است./ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار