درنشست خبری اکسپوی عکس تهران 91 به عدم کیفیت اکسپوهایی که تاکنون از سوی مرکز تجسمی و خانه عکاسان برگزار شده، اشاره شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران، نشست خبری اکسپوی عکس تهران 91 باحصور علی جمشیدی دبیر اکسپو، جمشید حقیقت شناس مدیر نگارخانه های خانه هنرمندان ایران در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

بنابراین گزارش، علی جمشیدی گفت: هدف اصلی از برگزاری اکسپوی عکس تهران 91 کشف استعدادهای هنری است.

وی اظهار داشت: این اکسپو به دلیل مکانی و زمانی برای اینکه فرهنگ فروش آثار هنری را رواج دهد باید حمایت های زیادی از آن صورت گیرد.

جمشیدی خاطرنشان کرد: اکسپوی عکس تهران 91 نباید مورد سوال قرار گیرد و بلکه باید از مراکز هنری که حمایت نکردند، انتقاد کرد.

*کپی برداری از پاریس فوتو نکردیم

وی در ادامه افزود: علی رغم آنچه که بعضا گفته شده هیچ گونه کپی برداری از رویداد عکاسیکه با عنوان پاریس فوتو برگزار شده را نداشتیم.

جمشیدی ادامه داد: پاریس فوتو یکبار در پاریس اتفاق افتاد.

وی درباره بین المللی شدن اکسپوی عکس تهران 91 گفت: قصد داریم در اکسپوی عکس تهران 92 که در آذر ماه برگزار می شود بخش بین الملل را نیز داشته باشیم و در این راستا نیز از همکاری گالری هایی که در حارج از کشور فعالیت داشته هم استفاده خواهیم کرد.

*اکسپوهای مرکز تجسمی و خانه عکاسان بی کیفیت بوده است

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اکسپوی عکس تهران 91 رویدادی مجذوب نسبت به اکسپوهایی که از سوی خانه عکاسان و مرکز تجسمی برگزار می شود، است.

در ادامه نشست، جمشید حقیقت شناس مدیر نگارخانه های خانه هنرمندان ایران گفت: با برگزاری این اکسپو تلاش کردیم که عکس مورد استفاده قرار گیرد و به خانه مردم و ادارات برود.

وی گفت: درحقیقت می خواستیم عکس استفاده شود.

از حاشیه های این نشست تاخیر یک ساعته در برگزاری و نیز علی رغم اطلاع رسانی استقبال چندانی از نشست خبری اکسپو تهران 91 صورت نگرفت.

گفتنی است، از سینماگرانی که آثار آن ها در این اکسپو به نمایش گذاشته شده بود تنها اثر ناصر تقوایی به فروش رسید، بنابراین عکس های رضا کیانیان به خانه بازگشت./ی2

برچسب ها: اکسپو ، عکس ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار