دبیر کل جبهه عدالت با بيان اينکه ما به هیچ گروهی وابستگی نداریم و در بدنه اصولگرایی تعریف می‌شویم، گفت: ما فعلا از کاندیدای خاصی حمایت نمی‌کنیم و بعد از انجام بررسی و تحقیقات توسط اساتید دانشگاه و حوزه که عضو جبهه عدالت هستند در آینده تصمیمات‌مان را اعلام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "مهدی فتحی‌زاده" دبیر کل جبهه عدالت در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه این جبهه به تازگی تاسیس شده و عضویت 24 تشکل اصولگرا را در خود دارد، اظهار داشت: جبهه عدالت برنامه‌های خود را براساس تکلیف‌محوری و انتخابات‌محوری دنبال می‌کند.

وی ادامه داد:‌ جبهه عدالت به عنوان تشکل مدنی مکلف است تا براساس فرامین از مرجعیت به خصوص مقام معظم رهبری اقدامات خود را به پیش ببرد.

دبیر کل جبهه عدالت با بیان اینکه یکی از افتخارات و شانس‌های بزرگ ما در عصر حاضر، این است که در زمان مقام معظم رهبری زندگی می‌کنیم، اظهار داشت: مقام معظم رهبری انسانی بسیار فرهیخته و دانشمند هستند و به یاد دارم که آیت‌الله "حمید زنجانی" می‌گفت که ما قصد داشتیم برای داوری میان "شهید مطهری" و آقای شریعتی فردی را انتخاب کنیم؛ باید به سراغ فردی می‌رفتیم که از این دو شخص دانش بالاتری داشته باشد، بنابراین ما آن زمان به آیت‌الله سید علی خامنه‌ای مراجعه می‌کردیم.

فتحی‌زاده اظهار داشت: یکی از شانس‌های بزرگ ما این است که در زمان رهبری ایشان فعالیت سیاسی می‌کنیم و جبهه عدالت نیز تحت لوای فرمایشات مقام معظم رهبری فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد.

وی به دومین محور برنامه‌های جبهه عدالت اشاره کرد و گفت: دومین اصلی که ما براساس آن حرکت می‌کنیم، اصل انتخابات است، در نظام جمهوری اسلامی، انتخابات فریضه و يک اصل واجب است و به فرموده مقام معظم رهبری ما حتی انتخابات‌ها را در سخت‌ترین و بدترین شرایط که جنگ تحمیلی بود به عقب نیانداختیم.

دبیر کل جبهه عدالت با تاکید بر اینکه این جبهه به عنوان تشکلی مردمی و نهادی مردمی حلقه‌ای واسط میان دولت و ملت است، گفت: ما معتقدیم باید انتخابات در زمان خود و با همان پارامترهایی که طی این 30 سال وجود داشته، برگزار شود.

* کليدواژه "انتخابات آزاد"

فتحی‌زاده با بیان اینکه مقام معظم رهبری تکلیف را درباره کلیدواژه "انتخابات آزاد" روشن کردند، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که ما تاکنون 34 انتخابات برگزار کردیم که همگی آزاد بودند، بنابراین کسانی که این کلیدواژه را به عنوان یک مبحث جدیدی مطرح می‌کنند دشمن هستند.

وی ادامه داد: جبهه عدالت‌طلبان نیز همین عقیده را دارد و نگاه مقام معظم رهبری را اندیشمندانه و بنیادی می‌دانیم.

دبیر کل جبهه عدالت تصریح کرد: سومین اصلی که ما به صورت خاص روی آن تاکید داریم کلیدواژه "عدالت" است؛ عدالت در فلسفه به معنای قرار دادن و یا نهادن هر چیزی به شایسته‌ترین صورت ممکن در جای خود است.

فتحی‌زاده گفت: جبهه عدالت شاخصه‌های عدالت را بررسی می‌کند و آن را با تک‌تک کاندیداهای مطرح مورد ارزیابی قرار می‌دهد و ما کاندیدای‌مان را از کسانی انتخاب می‌کنیم که برای گفتمان عدالت، ارزش بیشتری قائل باشند.

وی با اشاره به اینکه عدالت اجتماعی به معنای طراحی و اجرای نظام حقوقی است، به گونه‌ای که هر کسی به حق عقلانی خود برسد، اظهار داشت: جامعه ما فرصت‌ها و منابع بسیاری دارد که هدایت آن بر عهده شخص رئیس جمهور است.

فتحی‌زاده گفت: باید رئیس جمهور به گونه‌ای منابع را هدایت کند که تک‌تک آحاد مردم، بیشترین دسترسی را به عدالت داشته باشند.

دبیر کل جبهه عدالت افزود: برای عده‌ای از مردم اقتصاد اولویت دارد، بنابراین برای آنان تقسیم عادلانه منابع هدف غایت عدالت است، اما برای عده‌ای دیگر تقسیم مناصب در اولویت قرار دارد.

وی تصریح کرد: باید ببینیم که کاندیداهای انتخابات آتی تا چه اندازه به گفتمان عدالت اهمیت می‌دهند، یعنی دغدغه‌مندی آنان در این مسیر تا چه اندازه است.

فتحی‌زاده با بیان اینکه جبهه عدالت تک‌تک کاندیداها را از منظر عدالت مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس نتیجه را به مردم اعلام می‌کند، افزود: اسامی 24 تشکل عضو جبهه عدالت به زودی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد و تعلل ما برای اعلام اسامی آنان به این دلیل است که تعدادی از دوستان عضویت خود را امضا نکردند، اما این 24 تشکل همگی دارای مجوز کمیسیون ماده 10 احزاب هستند.

* نسبت به هیچ کاندیدایی حب و بغض نداریم


دبیر کل جبهه عدالت در پاسخ به سوالی درباره اینکه شما در سال 84 و 88 حامی احمدی‌نژاد بودید، آیا در انتخابات آتی نیز از کاندیداهای دولت حمایت می‌کنید یا خیر، گفت: ما به عنوان دبیر کل گروه 72 در سال 74 و 88 از احمدی‌نژاد حمایت کردیم، اما برای سال 92 فعالیت‌هایمان را از نقطه صفر آغاز کرده و نسبت به هیچ کاندیدایی حب و بغض نداریم و تمامی آنان را از زاویه عدالت‌محوری مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: کاندیدای ما شخصی اصولگرا است که بیشترین دغدغه را نسبت به عدالت داشته باشد و از جبهه اصلاح‌طلبان کاندیدایی نخواهیم داشت.

فتحی‌زاده در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا جبهه عدالت به شخص یا گروه خاصی وابسته است، گفت: ما به هیچ گروهی وابستگی نداریم و در بدنه اصولگرایی تعریف می‌شویم و تعلق خاطری نیز به هیچ فردی نداریم.

دبیر کل جبهه عدالت افزود: ما فعلا از کاندیدای خاصی حمایت نمی‌کنیم و بعد از انجام بررسی و تحقیقات توسط اساتید دانشگاه و حوزه که عضو جبهه عدالت هستند در آینده تصمیمات‌مان را اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مشخص نیست که جبهه عدالت از کاندیدای دولت حمایت می‌کند یا خیر گفت: احمدی نژاد در سال 84 بیشترین تناسب را با عدالت داشت و ممکن است در سال 92 کاندیدایی بیاید که گوی سبقت عدالت‌محوری را از احمدی نژاد برباید.

فتحی‌زاده تصریح کرد: در کاندیداهای موجود کسانی هستند که نسبت به احمدی نژاد در زمینه عدالت‌محوری دغدغه‌مندتر هستند.

دبیر کل جبهه عدالت در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا "محسن رضایی" و "قالیباف" را در دایره اصولگرایان می‌دانید، اظهار داشت: آقای رضایی و قالیباف جزء دایره اصولگرایی هستند و ما نیز پارامتری به عنوان عدالت را تعریف کرده‌ایم و کاندیداها را براساس آن می‌سنجیم.

* انتخابات 92 چالشی و پرکاندیدا


وی با اشاره به اینکه انتخابات 92 همچون انتخابات 84 یا 88 نخواهد بود، گفت:  انتخابات 92 چالشی و پرکاندیدا است.

فتحی‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه جمعیت رهپویان و ایثارگران برای کاندیداتوری "حداد عادل" تلاش می‌کنند، گفت: فراکسیون رهروان ولایت مجلس نیز به دنبال کاندیداتوری "لاریجانی" است.

دبیر کل جبهه عدالت ادامه داد: دولت نیز گزینه‌هایی همچون "مشایی"، "نیکزاد" و "الهام" را دارد و یکی از این سه نفر را به میدان می‌فرستد و خارج از دولت و در بدنه اصولگرایان نیز حزب موتلفه و جبهه پیروان هر کدام برای خود کار می‌کنند و کاندیدای خود را به میدان می‌فرستند.

وی تاکید کرد:‌ همه گروه‌های سیاسی وظیفه ندارند که به مردم کاندیدا معرفی کنند، بلکه آنان باید به مردم کمک کنند که انتخاب بهتری داشته باشند و جبهه عدالت نیز قصد دارد به مردم کمک کند تا عادلانه‌ترین کاندیدا را انتخاب کند.

فتحی‌زاده اعلام کاندیدای عدالت‌محور این جبهه را به آینده موکول کرد و گفت: تیم تحقیقاتی ما مدتی است که اقدامات خود را آغاز کرده و اگر کار ‌آنان به مرحله‌ای برسد که ما بتوانیم با ادله به مردم، عدالت‌محور بودن کاندیدای خودمان را ثابت کنیم؛ مطمئنا آن زمان کاندیدای خود را به جامعه عرضه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان به تکلیف و تقلید اعتقادی ندارند، بیان داشت: ممکن است در مراحل تحقیقاتی ما به این مسئله برسیم که برخی افراد که پست و مقام دارند به سمت ظلم گرایش پیدا کرده‌اند.

دبیر کل جبهه عدالت در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا امکان دارد که کاندیدای عدالت‌محور از میان گزینه‌های دولت انتخاب شود، گفت: تاکنون بررسی‌های نهایی صورت نگرفته است و من نیز در حال حاضر نمی‌توانم درباره این مسئله اظهار نظر کنم، اما بعید نیست که فرد عادل در میان کاندیداهای دولت حضور داشته باشد.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: فتحی ، جبهه ، عدالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار