رئيس کل دادگستری استان تهران از حوزه قضایی شهرستان ملارد بازدید و از نزدیک با قضات و کارمندان به گفتگو پرداخت.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "سيد عليرضا آوايي"از حوزه قضایی شهرستان ملارد بازدید و از نزدیک با قضات و کارمندان به گفتگو پرداخت.

رئيس كل دادگستري تهران در ابتدا طی نشستی با قضات این حوزه قضایی با اشاره به کلام نورانی 215 نهج‌البلاغه اظهارداشت: حضرت مولا علی(ع) می‌فرمایند «به خاموشی بسیار هیبت و بزرگی پدید آید و به انصاف و برابری، پیوستگان و دوستان بسیار گردند و با نیکی کردن منزلت‌ها بزرگ گردد و با فروتنی نعمت تمام و با تحمل رنج‌ها و سختی‌ها بزرگی واجب و لازم می‌شود و با رفتار خوب و پسندیده، دشمن شکست می‌خورد و با حلم و بردباری از سفیه و کم خرد، یاوران او بسیار گردند».

آوایی در ادامه با ابزار تشکر از زحمات همکاران قضایی و اداری و عذرخواهی به دلیل مجموعه کمبودها خصوصا کمبود همکاران قضایی و اداری در آن حوزه، توصیه‌ها و نیز مطالبات تشکیلات را به شرح ذیل با قضات و کارکنان حوزه قضایی شهرستان ملارد مطرح کرد:

1- بالا بردن قدرت تحمل خود مقابل سختی‌ها و فشار کار با تمرین ممارست و مدد گرفتن از ایمان دینی.

2- رعایت احتیاط فوق‌العاده در معاشرت‌ها و رفتارها و اجتناب از هر اقدامی که انسان را در مظان و معرض اتهام قرار دهد زیرا اگر چه در معارف دینی ما آبروی مومن بسیار قیمتی و ارزشمند است لیکن چون اعتقاد به این امور در برخی از اقشار جامعه ملکه نشده است هر چه در این موارد احتیاط کنیم به صلاح خودمان و جامعه است.

3- اکنون سی‌سال و اندی از استقرار نظام اسلامی سپری شده است و مردم شریف، فداکاری‌های فراوانی برای حفظ این نظام انجام داده‌اند و از مجموعه تشکیلات قضایی متوقع اتخاذ تصمیمات منصفانه و صدور آراء متقن می‌باشند و حقیقتاً توقع حقی است و اجابت آن هم برای ما مقدور است و نیاز به مقداری همت و زحمت بیشتر دارد و چنانچه با هر دلیل و توجیهی این توقع را به نحو مطلوب برآورده نکنیم حیثیت خودمان لطمه وارد شده و حقوق مردم تضییع خواهد شد و اعتماد جامعه به قضات و تشکیلات قضایی آسیب خواهد دید.

آوایی در ادامه افزود: گرچه آراء متقن، عادلانه و مستند که صادر می‌شود فراوان و افتخار‌آمیز است لیکن توقع جامعه این است که هیچ رای بی‌مبنایی صادر نشود و هیچ تصمیم غیرعادلانه‌ای در قوه قضاییه نظام اسلامی اتخاذ نشود و باید با همه توان به این سمت و سو حرکت کرد و از همه وسع‌مان در این راستا استفاده کنیم.

براساس اين خبر به نقل از ستاد حقوق بشر؛ رئیس کل دادگستری استان تهران سپس ادامه داد: خاصیت انصاف این است که جامعه را آرام می‌کند و به مردم آرامش می‌دهد‌، اعتماد مردم را به حاکمیت ارتقاء می‌بخشد، دل مردم را به نظام گره می‌زند، به قضات شکوه و عظمت می‌بخشد، مظلومین را امیدوار و متجاوزین به حقوق جامعه را وحشت‌زده می‌نماید و در نهایت اعتقاد مردم را به اسلام عزیز عمیق‌تر می‌کند و با این وصف کم توجهی به این مهم معلوم است چه خساراتی را می‌تواند به بار آورد.

در جریان این نشست، سلیمانی رئیس دادگستری و حسین‌زاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملارد هر یک گزارشی از اقدامات انجام شده و مشکلات پیش‌رو را خطاب به حاضرین مطرح کردند و آنگاه تعدادی از قضات به طرح نقطه نظرات خود پرداختند و رییس کل دادگستری استان تهران نیز در جهت برخی از مشکلات مطرح شده در حد مقدورات قول مساعد داد.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان تهران و هیات همراه جداگانه با ائمه جمعه ملارد و صفادشت و همچنین تعدادی از مراجعین دیدار کردند.

همچنین مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این مراسم تعدادی از قضات و کارمندان حوزه قضایی شهرستان ملارد که در باب انجام وظایف محوله و تکریم ارباب رجوع تلاش‌های فراوانی از خود نشان داده‌اند از سوی رییس کل دادگستری استان تهران با اهداء لوح تقدیر و هدایاء مورد تشویق قرار گرفتند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار