معاون وزير نفت در امور پتروشيمي گفت: شرکت ملي صنايع پتروشيمي از تمام سازندگان داخلي حمايت مي کند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عبدالحسين بيات در حاشيه نمايشگاه خودکفايي و توانمندي هاي ساخت داخل کالاي پتروشيمي در ماهشهر افزود: تامين کالا و قطعات موردنياز صنعت پتروشيمي از سوي سازندگان ايراني با بالاترين کيفيت در حال انجام است و بيش از 70 درصد از نياز اين صنعت را توليدکنندگان داخلي تامين مي کنند.

وي افزود: توانمندي هاي کشور در زمينه ساخت تجهيزات صنعت نفت و به طور مشخص صنعت پتروشيمي در حال افزايش است و امروز کمتر کالايي يافت مي شود که از سوي سازندگان ايراني ساخته نشود.

مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي با بيان اين که 70 طرح توسعه پتروشيمي در مراحل مختلف در حال اجراست و سازندگان ايراني نقش مهمي در تامين کالاها و قطعات موردنياز اين طرح ها دارند گفت: تحريم هاي غيرقانوني، شرايطي پديد آورده که انگيزه سازندگان داخلي بيش از گذشته افزايش يافته است.

بيات افزود: صنعت پتروشيمي در بسياري از عرصه هاي صنعت نفت و اجراي اصل 44 قانون اساسي، ساخت داخل، بومي سازي و دستيابي به دانش هاي توسعه يافته مانند کاتاليست ها پيشگام است.

وي گفت : امروز سازندگان علاوه بر تامين نياز صنعت پتروشيمي، مشارکت فعالي در ساخت قطعه هاي موردنياز شرکت پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي دارند. اين نمايشگاه از 25 تا 28 دي  در ماهشهر داير است./س
برچسب ها: پتروشیمی ، تولید ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار