به گفته مديركل امور استان ها و انجمن ها نهاد كتابخانه عمومي كشور، حضورافراد فرهيخته در يك جامعه، تنها به واسطه نهادينه كردن فرهنگ مطالعه مفيد شكل مي گيرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد روابط عمومي استان تهران، حجت الاسلام حسيني با حضور در سومين جلسه شوراي اداري كتابخانه هاي عمومي استان تهران با اشاره به نقش نهاد كتابخانه هاي عمومي در توسعه فرهنگي كشور گفت:  انجام كار فرهنگي بسيار حساس است و اين حساسيت در نهاد كتابخانه هاي عمومي به واسطه جايگاهي كه دارد بسيار حساس تر است.
وي با تشريح اين حساسيت افزود: حوزه كتاب و مطالعه داراي سه چرخه اساسي است. عرصه تاليف و نويسندگي، عرصه چاپ و نشر و در نهايت عرصه توزيع ، كه نهاد كتابخانه ها در اين حوزه فعاليت مي كند و عرصه سوم ،عرصه اي كه بايد با درايت و تامل بيشتر در آن حركت كرد تا به هدف نهايي كه در واقع مطالعه مفيد است رسيد.
حسيني با تاكيد بر اين نكته كه كتابخواني و مطالعه مفيد افراد يك جامعه را آگاه و فرهيخته مي كند،  يادآور شد: خواندن و مطالعه كردن خوب است اما اگر در قبال اين مطالعه چيزي عايد خواننده آن نشود مفيد نيست و هدف ما در نهاد كتابخانه  ارتقاء سطح مطالعه مفيد و درك و شناخت كتابخوانان است.
به گفته مديركل امور استان ها و انجمن ها نهاد كتابخانه عمومي كشور رسيدن به اين جايگاه، نيازمند به داشتن كتابداراني برجسته و با درايت است كه مي توانند نقش مشاوري امين را براي كتابخوانان ايفا كنند.  
حسيني همچنين از ميزباني خوب استان تهران در برگزاري دوره اي  گردهمايي مديران كل كتابخانه هاي عمومي سراسر كشور تشكر كرد  
لازم به ذكر است؛  در ادامه اين جلسه حجت الاسلام حسيني به سوالات به سوالات مطرح شده از سوي روساي ادارات شهرستان هاي استان پاسخ دادند./ص

برچسب ها: ادبیات ، کتابخانه ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.