جشنواره سفرنگاری ناصر خسرو در سالهای آینده به صورت بین المللی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ آرش نورآقایی طراح جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو در نشست خبری که صبح امروز در شهر کتاب مرکزی برگزار شد گفت: امسال دومین جشنواره سفرنگاری ناصر خسرو برگزار می شود پارسال با عنوان سفرنامه نویسی ناصر خسرو بود  اين جشنواره فقط سفرنامه نویسی نیست. 
وی افزود: قدمت سفرنامه به هزار سال می رسد وقتی چنین قدمتی در سفرنامه نویسی وجود دارد باید حرفی برای گفتن در مجامع بین المللی داشته باشیم. 
نورآقایی تصریح کرد: سفرنامه نویسی در حال فراموشی است برگزاری این جشنواره می تواند نشان دهنده توجه به این موضوع باشد. 
طراح جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو بیان کرد: دومین جشنواره سفرنگاری ناصر خسرو پنجم بهمن در برج میلاد برگزار می شود واز منوچهر ستوده به عنوان کسی که سفرنامه های بسیاری نوشته تقدیر می شود. 
وی اظهار داشت: برگزاری این جشنواره کار نوینی در کشورمان است جشنواره سفرنگاری به این صورت در دنیا برگزار نمی شود. 
نورآقایی ادامه داد: قصد داریم این جشنواره را در تقویم "unwto" ثبت کنیم. 
منصور خضرایی منش عضو شورای سیاستگذاری جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو تصریح کرد: رسالت ما برای برگزاری جشنواره ثبت سفر و اشاعه آن است بحث تاریخ نگاری و جغرافیانگاری آمیخته با ایدئولوژی کسی بوده که آن مطلب را نوشته است. 
وی افزود: بحث سفر می تواند بسیار در آمدزا باشد. زمانیکه امکان چاپ و نشر نداریم می توانیم در مدت 10 دقیقه وبلاگ راه اندازی کنیم و تمام وقایع سفر را انعکاس دهیم. 
خضرایی منش تصریح کرد: اگر ثبت سفر بارویکرد کاغذی باشد به سرعت مخاطبان را از دست می دهیم. 
وی افزود: تعداد قابل توجهی از آثار نشان می داد که افراد بار اول سفرنامه نوشتن به دنبال آن هستیم که جامعه عام سفر خود را ثبت کنند. 
عضو شورای سیاستگذاری جشنواره سفرنگاری ناصر خسرو بیان کرد: کتاب جشنواره چاپ خواهد شد و نمایشگاه عکس آثار منتخب به مدت سه ماه در برج میلاد برگزار می شود.
 غزل مقصودی دبیر جشنواره بیان کرد: به جشنواره امسال 369 مجموعه عکس و 11 کلیپ عکس، 20 فیلم، هفت اثر صوتی، 151 اثر نوشتاری، 68 وبلاگ رسیده است./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار