برنامه صفحه تقویم با نگاهی به مناسبت های روز 27دی ماه و 4ربیع الاول نگاهی به فرمان امام خمینی(ره) درخصوص فرار شاه مخلوع خواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛ در برنامه "صفحه تقویم" روز چهارشنبه27دی  ماه  1391 هجری شمسی مطابق با 4 ربیع الاول 1434 هجری قمری برابر با 16ژانویه 2013 میلادی مهمترین رویدادهای تاریخی بیان می شود.
روز  27 دي 1357 حضرت امام خميني(ره) به مناسبت فرار شاه از كشور، پيامي خطاب به ملت ايران صادر فرمودند و طي آن ضمن تبريك اين رويداد به ملت مسلمان ايران، نويد پيروزي اسلام بر طاغوت را دادند.
ايشان خطاب به ملت شريف و شجاع ايران فرمودند: «فرار محمدرضا پهلوى را كه طليعه پيروزى ملت و سرلوحه سعادت و دست يافتن به آزادى و استقلال است به شما ملت فداكار تبريك عرض مي‌‏كنم. شما ملت شجاع و ثابت قدم به ملتهاى مظلوم ثابت كرديد كه با فداكارى و استقامت مي توان بر مشكلات (هر چه باشد) غلبه كرد، و به مقصد (هر چه دشوار باشد) رسيد.»
حضرت امام(ره) در ادامه اين پيام، جوانان غيور كشور را به تامين نظم و همراهي با آن دسته از قواى انتظامى كه در آن به آغوش ملت بازگشته‏ بودند فراخواندند و مردم را به تداوم تظاهرات و شعارهاى پرشور عليه رژيم سلطنتى دعوت كردند.
ايشان سپس تصريح كردند: «من از جميع اشخاصى كه انحرافى داشته‏اند و يا گرايش به بعضى از مكتبهاى انحرافى داشته‏اند تقاضا دارم كه به آغوش اسلام، كه ضامن سعادت آنان است، برگردند كه ما آنان را برادرانه مى‏پذيريم... دولت موقت... بزودى معرفى مى‏شود... اينجانب به صلاح وزراى غيرقانونى مى‏دانم كه بركنارى خود را اعلام كنند و خود را در مسير ملت قرار دهند.»
ايشان صريحاً از ارتش دعوت كردند دست از حمايت رژيم بردارند و فرمودند: «به جميع نيروهاى انتظامى و زمينى و هوايى و دريايى و صاحب منصبان و درجه داران ارتش و ژاندارمرى و غير آنان توصيه مى‏كنم كه دست از حمايت محمدرضا پهلوى (كه مخلوع است و به كشور برنمى گردد) بردارند و به ملت بپيوندند؛ كه صلاح دنيا و دين آنان در آن است»
 
همچنین چهارم ربیع الاول مصادف است با سالروز خروج حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از غار ثور و حرکت به سوی مدینه . حرکتی که سرآغاز تغییر در همه معادلات تاریخ بعد از آن شد.
 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم سه شبانه روز در غار ثور به سر برد, در این مدت ابوبکر نیز پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را  همراهی کرد.  
در این مدت افرادی من جمله "عبدالله بن ابوبکر" و "عامر بن فهیره"، به طور پنهانی با آنان ارتباط داشتند و آب و غذا به آن ها می­ رساندند و اخبار مکه را در اختیار پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم می­ گذاشتند. با عادی ­تر شدن اوضاع آن حضرت  تصمیم گرفت از غار ثور خارج شده و به سوی مکه حرکت کنند.  
هنگام حرکت به سمت مدینه علاوه بر ابوبکر غلام ابوبکر، "عامر بن فهیره" و "عبدالله بن ارقط" (به عنوان راهنما) همراه حضرت بودند.
گویندگی برنامه" صفحه تقویم" را که هرروز ساعت6:40صبح به مدت 5دقیقه از رادیو قرآن پخش می شود، عبد ا...فجری و مریم صلحی برعهده دارند و فاطمه گنجی سردبیرو تهیه کننده این برنامه است.
شایان ذکر است؛ در برنامه"صفحه تقویم" به فراخور موضوع، کارشناسان مختلف حضور می یابند و درخصوص رویداد مهم تاریخی آن روز مطالبی را برای شنوندگان بیان می کنند.
 
 
 

برچسب ها: رادیو ، قرآن ، صفحه تقویم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار