مریم دوستی گفت: حضور مشایخی در فیلم کوتاه میدان قطعی است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فیلم، چندی پیش مریم دوستی فیلم ساز از ساخت سه گانه ای از اشعار ژاک پره‌ور خبر داد و تابستان، اولین اپیزود آن با نام "صبحانه" را ساخت .
"صبحانه" در زمانی کوتاه مورد توجه جشنواره های مختلف بین المللی قرار گرفت و چندین جایزه در زمینه موسیقی، کارگردانی و غیره دریافت کرد .
حال زمان آن رسیده است تا مریم دوستی، اپیزود دوم این سه گانه با نام "میدان" را بسازد. "میدان" اثری است با مضمون صلح جهانی که جمشید مشایخی و رابعه مدنی از بازیگران اصلی آن خواهند بود.
مریم دوستی، در راستای فیلم کوتاه "میدان" گفت: در حال حاضر در مرحله پیش تولید هستیم. در ایران مرسوم است که از مرحله پیش تولید به سرعت می گذرند و به ساخت فیلم می رسند. اما چون من تربیت شده سینمای اروپا هستم، یادگرفته ام که پیش تولید باید طولانی باشد و در آن تمام زوایا در نظر گرفته شود .
وی افزود: در ساخت "میدان" با این که تصویربرداری تنها 2روز طول خواهد کشید یک ماه پیش تولید آن را ادامه خواهیم داد و 22الی 25 بهمن ماه تصویربرداری صورت می‌گیرد .
کارگردان "میدان" بیان کرد: برای ساخت این فیلم کوتاه از بزرگان و اساتید سینمای ایران کمک گرفته ام. به طوری که محمدرضا دلپاک طراح صدا، کامران فاروغی فیلمبردار و نادر رضایی صدابردار این اثر خواهند بود .
وی توضیح داد: طرح اولیه این فیلم کوتاه را خودم بر اساس دو شعر "خانوادگی" و "نومیدی روی نیمکت شکسته" از ژاک پره‌ور شاعر برداشت کرده ام و دکتر مصطفی ستاری آن را نویسندگی کرده است.
دوستی در راستای انتخاب بازیگران این اثر گفت: از روز اول برای دو شخصیت اصلی داستان جمشید مشایخی و رابعه مدنی را در نظر داشتم و نمی توانستم شخص دیگری را جز این دو جایگزین آن کنم. این از شانس من بود که این دو عزیز پس از بررسی های انجام شده پیشنهاد من را پذیرفتند .
وی در آخر گفت: فیلم کوتاه "میدان" در رابطه با صلح جهانی است و نسلیکه از جنگ دچار تشنج و خشم شده اند. پس من امیدوارم صلح جهانی برقرار شود. یکی از ایده های کار هم این است که اگر صلح باشد شادی و نشاط برقرار می شود
سایر عوامل که تا کنون حضورشان قطعی است عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: مریم دوستی ،
دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: سپهر پهلوانی ،مدیر تولید:محسن صرافی ،مدیر فیلمبرداری: کامیار فاروقی ،صدا بردار: نادر رضایی ،عکاس:مریم فخیمی .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار