رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از تهیه و ذخیره سازی نهادهای دامی مورد نیاز این استان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی با اعلام این خبر افزود: برای تهیه نهاده های سال آینده نیز برنامه های لازم پیش بینی شده و دامداران می توانند برای خرید و تهیه نیاز خود از تسهیلات بانكی سرمایه در گردش به این منظور استفاده كنند.

وی تنظیم بازار عرضه و تقاضای كالاهای مصرفی از جمله مواد لبنی را از عمده مسئولیت های این سازمان دانست و اظهار كرد: زمانی كه قیمت مواد اولیه از جمله شیر و هزینه دیگر ملزومات كاهش می یابد، فرآورده های لبنیاتی نیز باید با قیمت پایین به مشتریان عرضه شود.

عظمایی با اشاره به تولید حدود 65 درصد شیر استان در دامداری های سنتی، بر بالا بردن كیفیت شیر تولیدی و فرآورده های لبنیاتی تاكید و اضافه كرد: در صورت پایین آمدن كیفیت تقاضا خرید كاهش خواهد یافت.

وی گفت: تعامل و همكاری تولید كنندگان شیر و واحدهای فرآوری لبنیاتی در فصول مختلف سال بسیار مهم است چرا كه كار و تلاش آنها مكمل و لازم و ملزوم همدیگر است.

وی توسعه صادرات فرآورده ای لبنیاتی را از نقاط قوت و سود افزایی واحدهای فراوری لبنیاتی و دامداران عنوان كرد و افزود: اگر كیفیت كالاهای مصرفی بویژه مواد غذایی نامطلوب باشد صنعت صادرات هرگز رونق نخواهد یافت/س

برچسب ها: ذخیره ، سازی ، دامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.