نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت راه‌آهن اردبیل بر اساس بازدیدها و دیدگاه‌های کارشناسان و متخصصان کمتر از 30 درصد است و بعید به نظر می‌رسد تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / مصطفی افضلی‌فرد افزود: به نظر می‌رسد واقعیت‌های ملموس با آنچه که برخی از مسئولان مدعی آن هستند، متفاوت است در حالی که در این زمینه بنده دو بار تذکر به وزیر راه و شهرسازی علیرغم همشهری بودن دادم تا نسبت به تامین اعتبار این پروژه و همچنین چهار خطه کردن راه اردبیل – سرچم اقدام لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه راه اردبیل – سرچم از ابتدا چهار خطه مصوب شده بود، خاطرنشان کرد: ما تاسف می‌خوریم و یکی از قصه‌های پر غصه ما اجرا نشدن کامل این پروژه است، در حالی که آن را به خاطر کارهای تبلیغاتی ناقص افتتاح کردیم و امروز به تامین منابع و اعتباراتی دل بسته‌ایم تا این پروژه چهار بانده شود.

این نماینده مجلس نهم یادآور شد: در این زمینه عملکرد مسئولان استانی در سال‌های اخیر زیر سئوال رفته، چرا که مردم انتظار داشتند طرح و پروژه‌ای با شکل و شمایل واقعی و مناسب اجرا شود.

افضلی‌فرد گفت:‌ برای این پروژه بنده بیشترین وقت را در پیگیری امور و مسائل مختلف آن گذاشتم و علیرغم اینکه وزیر راه و شهرسازی را وزیر کوشا و توانمند می‌دانم، اما صرف‌نظر از این کار در مجلس هم تذکر شفاهی و هم کتبی داده‌ام تا نسبت به تکمیل راه‌آهن اردبیل اقدام کند.

وی تاکید کرد: ما اعلام کردیم که اگر پیمانکاران در تکمیل این پروژه قصور دارند باید به تعویض و تغییر آنها اقدام شود، چرا که ما با کسی عقد اخوت نبسته‌ایم تا کار را نیمه تمام رها کند و برای او نامه فدایت شوم ارسال کنیم.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 13 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌آهن اردبیل در جهت تکمیل و سرعت گرفتن اجرای آن خبر داد و بیان داشت:‌ بر اساس اعلام مسئولان هیچگونه مشکلی در تامین منابع برای راه‌آهن اردبیل وجود ندارد و در این اوضاع و احوال هیچ توجیهی برای راکد ماندن آن قابل قبول نیست.

افضلی‌فرد افزود:‌ در دیدار با وزیر راه و شهرسازی همچنین موضوع ارتقای وام مسکن از 22 میلیون تا 25 میلیون را خواستار شدیم و قرار شد این مصوبه برای اجرا به شرکت‌های تعاونی و بانک عامل ابلاغ شود.

وی تصریح کرد:‌ در این چهار دیدار به وزیر راه و شهرسازی بحث راه ارتباطی آرموداق – نیر – میانه را پیگیری کردیم و قرار است با تامین یک میلیارد تومان اعتبار 8 کیلومتر از این مسیر اجرایی شود.

این نماینده مجلس نهم همچنین از صدور دستور ویژه برای چهارخطه کردن محور نیر – سراب خبر داد و ادامه داد: این دستور ویژه را به معاونت عمرانی و همچنین راه و شهرسازی استان تحویل دادیم تا به صورت جدی این امر را پیگیری کنند.

افضلی‌فرد از دستور ویژه وزیر راه و شهرسازی برای در اولویت قرار گرفتن شن‌ریزی تمام روستاهای حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین خبر داد و ابراز داشت:‌ ما در خصوص فرودگاه اردبیل نیز توافقات قبلی را یادآور شدیم و مقرر شد تعلل پیش آمده به دلیل پیگیری نکردن استاندار سابق جبران شده و نسبت به نصب دستگاه ILS اقدام لازم صورت گیرد/س 

برچسب ها: اردبیل ، پیشرفت ، راه ، آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.