رئیس هیئت بدن ‏سازی و پرورش اندام استان تهران گفت: با حضور نزدیک به 200 داور منتخب استان تهران، نخستین سمینار داوری بادی کلاسیک تهران دهم بهمن ماه امسال برگزار می‏ شود.

فرشاد نحاس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: پرورش اندام به دو رشته مختلف «بادی‏ کلاسیک» و «بادی بیلدینگ» تقسیم بندی می شود.

وی ادامه داد: بادی‏ کلاسیک رشته‏ای جدیدتر از بادی ‏بیلد ینگ در دنیای ورزش پرورش اندام محسوب می ‏شود.

نحاس اضافه کرد: این رشته تازه ‏تأسیس به دلیل اقبال در میان ورزشکاران ایرانی وارد کشورمان شده است.

رئیس هیئت بدن ‏سازی و پرورش اندام استان تهران افزود: از این رو، نیاز به فرا گیری جنبه ‏های داوری رقابت‏ ها در این رشته جدید، به برگزاری این سمینار انجامید.

وی، محدودیت در قد و وزن ورزشکاران را به عنوان عمده تفاوت و وجه تمایز بادی ‏بیلد ینگ و بادی‏ کلاسیک بیان کرد.

نحاس تصریح کرد: در ورزش بادی‏ کلاسیک برخلاف بادی بیلد ینگ محدودیت قد و وزن برای شرکت‏ کنندگان در رقابت ‏های پرورش اندام لحاظ شده است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که ورزشکار فعال در بادی ‏بیلد ینگ بی ‏توجه به این دو شاخص در مسابقات حاضر می ‏شود.

رئیس هیئت بدن‏ سازی و پرورش اندام استان تهران افزود: قبل از آغاز رقابت در رشته بادی ‏کلاسیک، قد و وزن شرکت ‏کنندگان محاسبه و درج می ‏شود.

نحاس ادامه داد: سپس کمیته برگزاری مسابقات با توجه به این اعداد و ارقام گزارش ‏شده، نسبت به چینش ورزشکاران در سطوح مختلف اقدام می‏ کند.

وی اضافه کرد: بر اساس قواعد جهانی و آسیایی، چهار رده قامتی در بادی‏ کلاسیک تعیین شده که طبق قوانین داخلی فدراسیون بدن‏ سازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران و هیئت مرتبط در تهران، این رده ‏ها در ایران به پنج قد افزایش یافته است./س


برچسب ها: سمینار ، داوری ، کلاسیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.