دانشگاه ها جاي ميتينگ انتخاباتي نيست و بايد حرف علمي و منطقي زده شود، چنانچه آزادي نيز بايد در چارچوب مقررات باشد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ کامران دانشجو، وزير علوم تحقيقات و فناوري صبح امروز در نشست مشترک معاونان فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ها و نمايندگان وزير در هيات نظارت بر تشکل هاي اسلامي که در سالن همايش هاي وزارت علوم برگزار شد گفت: اسلام آزادي را ارج مي نهد و ما نيز آزادي را ارج مي نهيم، آزادي که يک مسوليت است و انسان آزاد است که انتخاب کند و اين حق انتخاب را نمي توان از آن گرفت. شما معاونان فرهنگي دانشگاه ها با توجه به شرايط وي‍ژه اي که داريد بايد تقاضاهاي موجود را رصد کنيد.

وي گفت: اين آزادي که بر عهده انسان است مسوليت مي آورد نه آزادي بي بند و باري که اشتباه بزرگي در آن باشد. چنانچه ما نيز در چارچوب آزادي تعاريف ويژه خود را داريم.

دانشجو عنوان کرد: هم اکنون دشمن چشم طمع به خصوص به دانشگاه ها دارد چنانچه دانشگاهيان بارها اين چشم طمع را کور کرده اند. اگر کسي هيجان کاذب در دانشگاه ها ايجاد کند ما مسوليت داريم که شفاف سازي کنيم و اگر کسي اقدام به زمينه سازي در خصوص ايجاد هيجان کاذب داشته باشد باز هم مسوليت شفاف سازي را بر عهده داريم.

دانشجو تصريح کرد: هم اکنون عده اي دموکراسي را به شرط اينکه فرد مورد نظر خودشان انتخاب شود قبول دارند و در غير اينصورت مي گويند که دموکراسي وجود نداشته است. اين درحالي است که در قانون اساسي اين مسير کاملا پيش بيني شده است و ما نيز قائل به اجراي قانون هستيم.

وي با بيان اين نکته که در دانشگاه ها بايد حرف علمي زده شود گفت: دانشگاه جاي ميتينگ انتخاباتي نيست و بين سکوي تبليغاتي و سکويي که حرف منطق در آن زده شود تفاوت وجود دارد و بايد در دانشگاه ها حرف علمي و منطقي زده شود.

وي اظهار داشت: البته هم اکنون همه ما قائل به امدادهاي غيبي هستيم و هر کسي که در دانشگاه حرفي مي زند بايد بر اساس علم و منطق باشد چنانچه هم اکنون ما شاهد هستيم که دشمن تمام تلاش خود را در خصوص اين مباحث انجام مي دهد.

دانشجو افزود: معاونان فرهنگي بايد بين خودشان و دانشجويان اعتماد ايجاد کنند و حرف به تنهايي فايده اي ندارد بلکه بايد اين اعتماد سازي بين مسولان دانشگاهي و دانشجويان دانشگاه ها انجام گيرد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار