رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد با تاکید بر بررسی کارشناسی به منظور شناسایی بخش خصوصی متخصص توسعه رشته های ورزشی، تشکیل کمیته بازرگانی به منظور بررسی پتانسیل های اقتصادی ویژه را مورد توجه قرار داد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، هاشم اسکندری با بیان اینکه اعتقادی به خصوصی سازی صرف و یا نگرش کامل دولتی به فدراسیون های ورزشی ندارد، اظهار داشت: این امر مهم و ضروری نباید فراموش شود که ورزش ایران به سرعت در حال رشد است و به لحاظ توسعه ساختاری در دو بخش قهرمانی و همگانی ، نیازمندحمایت دولت درحوزه سیاست گذاری و بخش خصوصی به لحاظ مالی و سرمایه گذاری است.

وی افزود: این مساله در بسیاری از کشورها که به ورزش نگاه ویژه ای دارند ، مورد توجه است. به عنوان مثال در کشور انگلستان در آستانه برگزاری بازیهای لمپیک از فدرایونهای مدال آور به شدت حمایت شد تا بتوانند قهرمانی های خود را در این رویداد مهم حفظ کنند.

رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد رشد جمعیت کشور و تقاضای مردم برا ی پرداختن به ورزش را مورد توجه قرار داد و با اشاره به تاکید مسوولان ارشد کشور در توسعه ورزش همگانی با هدف ایجاد نشاط اجتماعی وسلامت جسمانی و روحی مردم، افزود: فارغ از کسب نتیجه در میادین بین المللی، اگر بخواهیم دراین زمینه ورود پیدا کنیم ، نیازمند توسعه زیر ساختهای ورزش هستیم که دراین حوزه نیز قطعا دولت به تنهایی قادر به ساخت و تجهیز اماکن ورزشی نخواهد بود.

وی درادامه به اهمیت توسعه رشته های ورزشی درحوزه قهرمانی اشاره کرد وافزود: هرچند بیشترین تاکید برای ایجاد فضای مناسب برای حضور آحاد مردم درمیادین ورزشی است، اما در حوزه بین المللی نیز باید ورزش ایران حضور موثر داشته باشد.

اسکندری گفت: ورزش عرصه گسترده ای است که در دنیای امروز از ابعادمختلف و به دلیل تاثیرات مثبت بر جامعه ، مورد توجه کشورهای توسعه یافته بوده و به جهت استفاده حداکثری از اثرات ورزش، بخش خصوصی حضوری پررنگ در این عرصه مهم اجتماعی و فرهنگی دارد.

وی درادامه بررسی جایگاه فدراسیون های ورزشی براساس رشته، مدال آوری و پتانسلهای طبیعی و جغرافیایی با هدف شناسایی اسپانسرها و ارزیابی چگونگی استفاده از ابزارهای بخش خصوصی برای توسعه ورزش کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: درحوزه سیاستگذاری کلان، باید نگاه کارشناسی بر روی تمامی رشته های ورزشی مترتب بوده و براساس آن میزان حمایت دولت و چگونگی بهره گیری از پتانسیل های بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد.

رییس فدراسیون بولینگ وبیلیارد اضافه کرد: درحوزه داخلی نیز خود فدراسیون ها باید موظف شوند منابع در آمدی خود از بخش خصوصی را شناسایی کرده و آنرا معرفی نمایند.

وی در عین حال گفت: معتقدم اولین حامیان بخش خصوصی، طرفداران و ورزشکاران آن رشته ورزشی هستند و قطعا اگر این افراد به شکل صحیحی هدایت شوند می توانند به عنوان یک منبع مالی غنی برای فدراسیون درآمد زا شوند.

اسکندری افزود: ما در فدراسیون کارتهای عضویتی را طراحی کردیم که هر ورزشکار یا طرفداری برای عضویت باید مبلغ ثابتی را به فدراسیون بپردازد و در ازاي آن فدراسیون نیز موظف است خدمات ویژه ای را به اعضا ارائه دهد.

وی تصریح کرد:‌ واقعیت این است هم اکنون با بودجه ای که دراختیار داریم نمی توانیم آنگونه که شایسته این رشته است، به طرفداران ابولینگ و بیلیارد در بخش آموزشی و همگانی، خدمات ارائه کنیم .

رییس فدراسیون بولینگ وبیلیارد تصریح کرد : درحوزه قهرمانی نیز از بدو در دست گرفتن سکان هدایت فدراسیون ، کمیته بازرگانی را با حضور کارشناسان و خبرگان رشته های بولینگی و بیلیارد و امور اقتصادی با هدف کشف علاقمدنان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری برروی رشته های زیر مجموعه این فدراسیون ، راه اندازی کردیم .
وی ادامه داد : در نخستین گام در مسابقه های آسیایی در کیش از نیروهای متخصص و علاقمند که عمدتا دانشجویان رشته های تربیت بدنی بودند در بخشهایی مثل کمک داوری ،ترانسفر ، اسکان، ترجمه و... بدون پرداخت هزینه بهره گرفتیم ، ضمن اینکه با جذب اسپانسر سایر هزینه ها را نیز پرداخت کردیم .

اسکندری حفظ اسپانسر و ایجاد فضای حمایتی از بخش خصوصی را اصلی مهم دانست و افزود : اما در این خصوص باید به میزان علاقمندی اسپانسر به رشته ورزشی مورد حمایتی توجه شود به این معنی اسپانسری انگیزه سرمایه گذاری بیشتری را خواهد داشت که صاحبان سرمایه نیز خود به توسعه آن رشته علاقمند باشند .

وی در ادامه از برگزاری مسابقه های جایزه بزرگ با کمک شرکت ستاره هونام (استار ) خبر داد و گفت: از نیمه دوم امسال با همکاری این شرکت مسابقه هایی را در سراسر کشور دررشته های اسنوکر و ایت بال با جوایزی قابل توجه برگزار کردیم . این مسابقه ها درحوزه قهرمانی در ابتدا کمک کرد تا ضمن شناسایی نفرات مستعد در استانها و شهرستانهای کشور ، فضای رقابتی را در سراسر کشور ایجاد و مورد توجه قرار دهیم. درحاشیه این رقابت ها نیز به نقاط ضعف و قوت مان در دو بخش نرم افزای و سخت افزاری پی بردیم .

هاشم اسکندری توضیح داد : این مسابقه ها به لحاظ برگزاری در فضایی حرفه ای با امکانات وتجهیزات کاملا حرفه ای با قضاوت داوران بین المللی برگزار شد که شرکت برگزار کننده جوایز بسیار خوبی را به صعود کنندگان به مرحله نهایی از نفر اول تا شانزدهم اهدا کرد .

وی گفت:‌شرکت سرمایه گذار مسابقه های جایزه بزرگ متشکل از ورزشکاران قدیمی رشته بولینگ وبیلیارد هستند که با اعتقاد بر مدال آوری و ایجاد فضای حرفه ای با فدراسیون همکاری می کنند . این بدین معنی است که بخش خصوصی علاوه براینکه سود ومنافع شخصی خود را مورد توجه قرار داده ،با انگیزه حمایت از این رشته پای در عرصه سرمایه گذاری گذاسته است .

رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد نگرش یک سویه به اسپانسرها را باعث کمرنگ شدن همکاری و تعامل با بخش خصوصی دانست و تاکید کرد : فدراسیونها نقش مهمی در جلب نظر سرمایه گذاران خصوصی دارند و این مهم زمانی تحقق می یابد که فضای تعامل و ارتباط بین اعضای فدراسیون ‌و پتانسیل های خارج از فدراسیون شکل بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار