موسسه تکنولوژي ماساچوست، تحقيقات در مورد مرگ شوارتز را آغاز کرده است؛ فردي که يک فعال اينترنتي منتقد به سياست‌هاي باراک اوباما رئيس جمهوري امريکايي بود و در فهرست موسوم به فهرست قتل قرار داشت.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي،‌ "لئو رافائل ريف"، رئيس ام‌آي‌تي، از پروفسور هال آبلسون خواست تا در مورد عوامل احتمالي که در مرگ آرون شوارتز دخيل بوده‌اند، تحقيق کرده و آن را دقيقا بررسي کند. 
شوراتز از منتقدان صريح اوباما در فهرست قتل بود. فهرستي که در آن افراد مظنون به تروريسم توسط امريکا جمع آوري شده است و پس از تائيد نهايي توسط خود باراک اوباما رئيس جمهوري امريکا در معرض قتل هدفمند قرار مي‌گيرند. 
اين وبلاگ‌نويس، همچنين از زمان آغاز حملات سايبري مشترک اسرائيل و امريکا عليه ايران از منتقدان اين حملات بود. جسد شوارتز ۲۶ ساله در آپارتمانش در محله بروکلين شهر نيويورک پيدا شد. 
ريف در بيانيه‌اي که روز يکشنبه منتشر شد، اعلام کرد: اين مساله براي من خيلي دردناک است که فکر کنم ام‌آي‌تي در اين سلسله حوادثي که با يک تراژدي به پايان مي‌رسد، نقشي داشته باشد.
وي در ادامه افزود: اکنون زمان آن رسيده است که هرکسي که در اين ماجرا دخيل بوده است، بازتاب عمل خود را ببيند و اين شامل همه ما در موسسه تلکنولوژي ماساچوست نيز مي‌شود.
پيش از اين خانواده شوارتز در بيانيه‌اي گفته بودندکه مرگ آرون، يک تراژدي ساده نيست.اين مساله ناشي از يک عدالت جنايتکارانه مملو از ارعاب و شکنجه بيش از حد است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار