معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از حمایت این اداره کل از فعالان صنعت کفش متقاضی حضور در خوشه صنعتی کفش مشهد خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،راضیه علیرضایی در گردهمایی تولیدکنندگان و صنعتگران کفش مشهد با اعلام این خبر گفت: اولین گام در یک فعالیت صنعتی درنظر گرفتن هر مرحله از تولید یک محصول به عنوان یک حلقه از زنجیره تولید است.

وی افزود: موضوع با اهمیت دیگر در این فرآیند، میزان سرمایه گذاری در تولید از محل درآمد حاصل از فروش محصولات است که رشد صنعت را در پی دارد.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی با بیان اینکه برای بهبود روند توسعه یک صنعت باید 40 درصد درآمد کسب شده از آن تبدیل به سرمایه ثابت شود، اظهار داشت: این سرمایه گذاری برای پشتوانه سازی، نوآوری، توسعه تکنولوژی و آموزش نیروهای انسانی به کار گرفته می شود.

علیرضایی این سرمایه گذاری را عاملی در جهت پویایی صنعت دانست و گفت: شکل گیری خوشه های صنعتی به این روند سرعت می بخشد و واحدهای اقتصادی را برای مقابله با تهدیدها تجهیز می کند.

وی در ادامه شفافیت و استفاده از فنون روز را دو عامل مهم در رشد صنعت عنوان کرد و افزود: قرار گرفتن واحدهای اقتصادی در قالب خوشه های صنعتی هزینه های استفاده از تکنولوژی و میزان سرمایه گذاری در طراحی و خرید دستگاه های جدید را کاهش می دهد.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت از فعالان صنعت کفش خواست در انتخابات هیات مدیره خوشه صنعتی کفش، افراد اهل تعامل و پیگیر در مسائل را انتخاب کنند.

در ادامه این مراسم، مهندس مسعود مهدیزاده معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: خوشه صنعتی کفش مشهد در سال دوم فعالیت خود، وارد فعالیت های سخت تر که عامل برون داد می شود، شده است.

وی افزود: امید است این خوشه صنعتی در پایان سومین سال فعالیت خود به مرحله ای از بلوغ برسد تا ارتباط خود با دولت را قطع کند و به صورت مستقل به فعالیت ادامه دهد.

مهدیزاده آموزش را اصل مهم در توسعه خوشه های صنعتی دانست و گفت: این امر در مرکز آموزش علمی-کاربردی و همچنین در قالب دوره های آموزشی کوتاه مدت دنبال می شود.

وی خواستار حضور فعال همه تولیدکنندگان کفش در این خوشه صنعتی شد و تاکید کرد: صنعت کفش مشهد باید جایگاه خود را در جدول نمایشگاه های کشوری و بین المللی تثبیت کند.

در بخش دیگری از این گردهمایی، محمدرضا تازیکی عامل توسعه خوشه کفش مشهد اظهار داشت: به مجموعه ای از واحدهای کسب و کار که در یک منطقه یک محصول مشترک را تولید می کنند و با تهدیدها و فرصت های مشترک روبرو هستند، خوشه صنعتی اطلاق می شود.

وی تمامی فعالان بخش تولید کفش اعم از بنکداران، فروشندگان مواد اولیه، چرم سازان و ... را زیر پوشش خوشه صنعتی کفش عنوان کرد و افزود: داشتن اطلاعات دقیق از عوامل توسعه این خوشه است که با حضور فعال تمامی صنعتگران این بخش امکان پذیر می باشد.

تازیکی با تاکید بر اینکه خوشه کفش مشهد نیازمند تحول در تمامی زمینه هاست، گفت: در بخش جذب نیروی کار خواستار حمایت دولت هستیم.

عامل توسعه خوشه کفش مشهد تصریح کرد: با وجود مسایل اقتصادی مختلف، امسال خوشه صنعتی کفش مشهد، طلایی ترین زمان فعالیت خود را پشت سرگذاشت که ادامه این روند رو به رشد، تلاش و همکاری تمامی صنعتگران را می طلبد.

وی با بیان اینکه خوشه کفش مشهد پس از تهران و تبریز در کشور تشکیل شده است، عنوان کرد: رشد و توسعه خوشه صنعتی کفش مشهد حاصل تعامل و همکاری فعالان این صنعت بوده که جای قدردانی و توجه بیشتر مسوولان دارد./س

برچسب ها: حایت ، صننعت ، کفش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.