کتاب شرح حال نمایندگان کاشان در 24 دوره مجلس شورای ملی به همت پژوهشگر کاشانی محمد جمالی به چاپ رسید.

نویسنده این کتاب در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: این کتاب مشتمل بر یک مقدمه در مورد نقش کاشان در جنبش مشروطه با حضور میرزا فخر الدین نراقی و فخر الواعظین خاوری از پیشگامان مشروطه در کاشان، شرح حال نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای ملی از سال 1285 تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه 1357 طی 24 دوره و تصویر اعتبارنامه های آنها است.

جمالی با اشاره به اینکه اولین نماینده کاشان آیت اله نظام الدین آل یاسین و میرزا سید حسن کاشانی در اولین دوره مجلس شورای ملی از 14 مهرماه سال 1285 بودند افزود: آخرین و بیست و چهارمین دوره آن نیز با نمایندگی ژاله ضرابی از 17 شهریور سال 54 آغاز شده و با پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 57 به پایان رسیده است.

به گفته وی، یکی از بخشهای قابل توجه این کتاب معرفی نمایندگان فعال کاشان از جمله مبارزانی همچون اله یار صالح در دوره شانزدهم و بیستم است همان نماینده ای که شاه به خاطر وجود وی در دوره بیستم مجلس را بست.

نویسنده کتاب افزود: میرزا سید حسن خان زعیم یکی دیگر از نمایندگان فعال کاشان از یاران مدرس، مبارز با رضاخان پهلوی و طرفدار گروه اقلیت در مجلس در دوره ششم مجلس شورای ملی می باشد که در بخش معرفی نمایندگان فعال و مبارز کتاب معرفی شده است.

جمالی تصریح کرد: کتاب شرح حال نمایندگان کاشان در 24 دوره مجلس شورای ملی در قطع وزیری به همت انتشارات "همگام با هستی" در 500 جلد به چاپ رسیده است.

محمد جمالی متولد سال 1366دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی و مشاور تدوین پایان نامه های دانشجویی در رشته جهانگردی است که تا کنون علاوه بر چاپ مقالات متعدد در حوزه تاریخ و مفاخر کتاب تاریخچه زیارت حبیب بن موسی و اختلافات نظر در مورد دفن امیر کبیر در این زیارتگاه و کربلا را به چاپ رسانده است./س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، انتشار ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.