معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: پنجمین جشنواره "جوان سرباز" با شعار "سرباز، نگهبان دین، پاسدار شرف و حرمت قانون" در سوم خرداد 92 و با حضور وزير دفاع برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ نصرالله عزتی معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در نشست خبری خود که صبح امروز به مناسبت برگزاري پنجمین جشنواره جوان سرباز با میزبانی وزارت دفاع برگزار شد، با یادآوری این‌که در چند سال اخیر همزمان با میلاد مبارک حضرت علی اکبر(ع) جشنواره‌ای با این عنوان با همکاری نیروهای مسلح و وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌شود، اظهار داشت: نیروهای مسلح در راستای ارتقای منزلت سرباز و نیروهای وظیفه، جشنواره‌ای را تحت عنوان جشنواره جوان سرباز برگزار می‌کنند که نفرات نهایی و برتر به جشنواره ملی علی اکبر(ع) معرفی می‌شود.

وی افزود: تا به حال 4 دوره این جشنواره برگزار شده که هر ساله یکی از نیروهای مسلح، میزبانی آن را بر عهده داشته است و پنجمین جشنواره جوان سرباز به میزبانی وزارت دفاع برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع زمان برگزاری جشنواره جوان سرباز را سوم خرداد ماه 92 همزمان با سالروز پیروزی عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر اعلام و تصریح کرد: هدف از اجرای این جشنواره، الگوسازی و فرهنگ‌سازی سربازان برتر و نمونه نیروهای مسلح، کمک به ارتقاي توانمندی‌های آنان، بالا بردن روحیه و انگیزه خدمتی، تقویت و ارتقاي سطح منزلت اجتماعی، تقویت اعتماد به نفس، بالا بردن سطح نشاط، پویایی  و امنیت‌بخشی به سربازان، تقویت نگرش مثبت و ارتقاي رفتارهای کارکنان، تعمیق وحدت و انسجام، زمینه‌سازی برای ورود به خلاقیت‌ها، الگوسازی مناسب برای سربازان و کمک به رشد و ارتقاي شخصیت آنان، شناسایی جوانان مستعد و برنامه‌ریزی و حمایت وضعیت آنان، تقویت و نگرش مثبت و ارتقاي رفتارهای کارکنان پایور نسبت به سربازان است.

عزتی با یادآوری فرمایشات امام راحل در خصوص خدمت وظیفه مبنی بر این‌که"در قبل سربازی اجباری بود، ولی امروز شرایط به گونه‌ای فرق کرده که خدمت وظیفه یک امر الهی است"، ادامه داد: ایشان به خدمت سربازی تقدس بخشیدند، همان‌گونه که مقام معظم رهبری تدابیر بسیاری در این رابطه داشتند و از عمده‌ترین این تدابیر می‌توان به این فرمایش ایشان اشاره کرد "خدمت وظیفه عمومی، خدمت واقعا مقدسی است که در جنگ و صلح در صف نیازهای کشور است".

وي با بیان این که امسال این جشنواره با نظارت مستقیم وزیر دفاع و تشکیل ستاد برگزاری جشنواره در معاونت نیروی انسانی این وزارت‌خانه چند ماهی است که شروع شده تصریح کرد: تاکنون جلسات متعددی برای تعیین اجراییات جشنواره برگزار شده است و در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشنواره نیازمند یاری و مساعدت تمامی نیروهای مسلح هستیم.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح 10 محور اصلی برای انتخاب سرباز نمونه را بدین شرح اعلام کرد: 1- سرباز، دفاع، امنیت، اقتدار ملی، 2- سرباز، ایثارگری، فداکاری،(شهید و جانباز)، 3- سرباز، دین‌داری و بصیرت، 4- سرباز، سازندگی و تفکر بسیجی، 5- سرباز، وظیفه‌شناسی و اقدامات برجسته، 6- سرباز، خلاقیت و فن‌آوری، 7- سرباز، مسئولیت‌پذیری و خانواده، 8- سرباز، امور فرهنگی و تبلیغی، 9- سرباز، نظم و انضباط اجتماعی، 10- سرباز ورزش و تربیت بدنی.

عزتی با بيان اينکه این محورها طی دستورالعملی به نیروهای مسلح ابلاغ شدند، تصریح کرد: قبل از برگزاری این جشنواره در سطح گسترده، گزینش سربازان در سطح استان‌ها صورت گرفته و افراد برگزیده به سازمان‌های حقوقی در نیروهای مسلح معرفی شده‌اند، سربازانی که بالای 8 ماه خدمت وظیفه انجام داده‌اند اجازه داشتند از 2 تا 30 دی ماه برای شرکت در جشنواره ثبت نام کنند. تا ابتدای بهمن ماه در سطح استان‌ها ثبت نام انجام شده نفرات منتخب شناسایی و تا پنجم بهمن به سازمان‌ها معرفی می‌شوند. منتخبین استان نیز در دهه مبارک فجر در جشنواره‌های استانی مورد تقدیر قرار گرفته و سازمان‌ها نیز تا 23 فرودین ماه فرصت دارند که داوری خود را انجام داده و تا چهارم اردیبهشت 92 افراد برگزیده را به دبیرخانه جشنواره مستقر در معاونت انسانی وزارت دفاع به همراه مدارک آنان ارسال کنند.

وی ادامه داد: داوری نهایی مسابقات نیز 15 اردیبهشت ماه طی یک هفته برگزار شده و در سوم خرداد ماه، جشنواره جوان سرباز با حضور وزیر دفاع و عالی‌ترین مقامات لشکری و کشوری برگزار می‌شود؛ 33 نفر برگزیده این جشنواره تا اول تیر ماه به جشنواره ملی حضرت علی اکبر(ع) معرفی می‌شوند که این جشنواره همزمان با میلاد مبارک این حضرت توسط وزارت ورزش و جوانان برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح گفت: در این مقطع زمانی که سربازان کشور، سربازانی تحصیل کرده و فهیم هستند امیدواریم همگی، سربازان حقیقی ولایت و انقلاب اسلامی باشيم و در جهت اعتلای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برداشته و با برگزاری این جشنواره آن‌چه را که سربازان به صورت علمی آموخته‌اند تقویت کنیم.

وی در پایان با بیان این‌که این جشنواره با شعار "سرباز، نگهبان دین، پاسدار شرف و حرمت قانون" برگزار خواهد شد، تصریح کرد: 4 نفر برگزیده جشنواره نهایی حضرت علی اکبر(ع) از نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش نیروی انتظامی و وزارت دفاع خواهند بود.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: وزیر ، دفاع ، مسلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار