یک شهروند خوش ذوق سقزی برای سومین سال متوالی از زمین 7 هزار متری خود زعفران را برداشت کرد، وی گفت: خاک استان کردستان برای کشت زعفران بر خاک خراسان برتری دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج علایی یکی از شهروندان خوش ذوق سقزی که برای سومین سال متوالی از زمین 7 هزار متری خود زعفران برداشت می کند گفت:با وجود برتری بافت خاک استان کردستان، این استان یکی از مستعدترین استانها برای کشت زغفران می باشد.
علایی با اشاره به اینکه زمین های کشاورزی  کشت زعفران این استان بعد از آبیاری نیازی به عمل سله شکنی ندارند، تصریح کرد: زعفران در پست ترین خاک های این استان قابل کشت است و نتیجه مطلوبی را هم در بر خواهد داشت.
وی در ادامه اظهار داشت: گیاه یا همان بذر زعفران حدود 7 سال در زمین باقی می ماند و در طی این 7سال افزایش می یابد.
علایی خاطرنشان کرد: این گیاه به آب کمتری نیاز دارد و در هر زمینی به ویژه زمین های دیم به رشد و نمو خود ادامه می دهد.
این شهروند سقزی در خصوص فصل برداشت زعفران گفت: برداشت زعفران بر عکس سایر محصولات کشاورزی رایج این استان، در ماه های آبان و آذر آغاز می شود و کشاورزان در این مقطع زمانی فرصت بیشتری را دارند تا در زمینه برداشت زعفران فعالیت کنند.
علایی  با بیان اینکه تا کنون توانسته است 5/1کیلو زعفران را در طی 3 سال برداشت کند عنوان کرد: زعفران این استان کیفیت مرغوبتری نسبت به زعفران استان خراسان دارد.
وی یادآور شد: زعفران جنبه تجاری و ارزآوری مطلوبی را برای کشور و همچنین کشاورزان به دنبال دارد.
علایی با اشاره به اینکه 10 سال است در کنار شغل اصلیش به کار کشاورزی مشغول است ، افزود: گرایش اصلی کارش گل و گیاه است و در مزرعه 6هکتاری خود انواع درختان میوه و گل های زینتی را پرورش می دهد./س
برچسب ها: کردستان ، مستعد ، زعفران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.