آلودگی شدید هوای پکن + فیلم

هواي پکن به شدت آلوده شده و ميزان آلاينده هاي آن به سطح بسيار خطرناکي رسيده که تقريباً چهل برابر ميزان مجاز آلاينده‌هاي هوا بر اساس معيارهاي سازمان بهداشت جهاني است.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران به نقل از  سي سي تي وي چين، مجري اين شبکه  گفت، طي چند روز گذشته ميزان آلاينده‌ها در هواي پکن به شدت افزايش يافته است. شهرداري پکن رسماً اعلام کرد، چهار روز گذشته، بدترين چهار روزِ متوالي، در تاريخ پکن از لحاظ آلودگي هواي اين شهر بوده است.
در حالي که بر اساس معيارهاي سازمان بهداشت جهاني، ميزان مجازِ آلاينده هاي هوا با قطري کمتر از دو و نيم ميکرومتر، فقط بيست و پنج ميکروگرم است، ميانگين اين آلاينده ها در هواي پکن به هفتصد ميکروگرم رسيده است! اين در حالي است که در برخي از مناطق پکن اين آلاينده‌ها به نهصد و نود و سه ميکروگرم رسيده است. نزديک شدن ميزان اين آلاينده‌ها به رقم يک هزار ميکروگرم باعث شده تا شهرداري پکن براي اولين بار هشدار نارنجي - يک درجه زير هشدار حداکثريِ قرمز - را در رابطه با آلودگي هواي پکن صادر کند.
انتظار مي‌رود، آلودگي اخير هواي پکن کماکان تا روز چهارشنبه ادامه پيدا کند، زيرا سازمان هواشناسي چين پيش بيني کرده، جبهه‌ي هوا با بادهاي نسبتاً قابل توجه در اواخر روز چهارشنبه به پکن برسد و لذا همگان اميدوارند اين بادها، هواي پکن را تا حدي از اين آلودگي شديد نجات دهد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.