رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از اختصاص 136میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی برای ایجاد صنایع تبدیلی در این منطقه خبر داد.

مجید درینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان با اشاره به پایین بودن سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی اظهار داشت: 136میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی در منطقه جنوب کرمان اختصاص یافته تا سرمایه‌گذاری برای ایجاد صنایع تبدیلی در این منطقه انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: تولید نامرغوب و غیربهداشتی یکی از مهم‌ترین موارد عدم بازاریابی مناسب خرما است.

درینی ناکارآمدی ناشی از عدم وجود صنایع مدرن را یکی دیگر از این عوامل خواند و افزود: سیستم سردخانه‌ها و مدل بسته‌بندی خرما مناسب خرمای باکیفیت این شهرستان که با تلاش بسیار کشاورزان تولید می‌شود، نیست.

درینی تصریح کرد: فرآوری، انبارداری، رعایت نکردن استانداردهای بین‌المللی، عدم آشنایی با شیوه‌های نوین بازاریابی و ناتوانی در شناخت نیازهای بازار دنیا حتی بازارهای داخلی منجر به مشکلات زیادی در این زمینه شده است.

وی با بیان اینکه در صنایع از تکنولوژی مدرن استفاده نمی‌شود، تصریح کرد: برخی از صنایع تبدیلی استان کرمان نیز غیرفعال و تعداد قابل توجهی از آنها در بسته‌بندی و هسته‌گیری فاقد استانداردهای بهداشتی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: فعال نبودن رایزن‌های اقتصادی در بازارهای بین‌المللی برای بازاریابی و انجام تبلیغات برون مرزی از دیگر مشکلات موجود است که مناسب محصولات باکیفیت این منطقه نیست.

درینی خاطرنشان کرد: حمایت ویژه‌ای از صادرکنندگانی که محصولات با کیفیت مناسب و قیمت بالا ارائه می‌دهند، نمی‌شود بلکه به تمام صادرکنندگان خدمات یک‌سانی ارائه می‌شود که می‌طلبد، تسهیلات و جوایز صادراتی ویژه به وی اختصاص یابد.

وی با تأکید بر آشنایی کشاورزان با عارضه خشکیدگی خرما اظهار داشت: تاکنون 25 طرح تحقیقاتی در زمینه این عارضه در مرکز تحقیقات کشاورزی جنوب کرمان با همکاری استان کرمان انجام شده است.

درینی وجود دلالان را در این عرصه بسیار مضر دانست و اظهار داشت: نباید کسانی که اهل بازاریابی و صادرات نیستند در عرصه تجارت خرما وارد شوند چرا که از این طریق هم به خود و هم صادرکنندگان خسارت وارد می‌کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.