کارشناسان نرم افزار آزمايشگاه کاسپرسکي روسيه از شناسايي يک شبکه عمليات جاسوسي سايبري بر ضد ديپلماتهاي جهان موسوم به " اکتبر قرمز" خبر دادند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، اين شبکه جاسوسي سايبري از پنج سال پيش تا کنون نمايندگي هاي ديپلماتيک در کشورهاي اروپاي شرقي و اتحاد شوروي سابق را با برنامه اي که روس زبانها طراح آن بوده اند هدف قرار داده است.
کاسپرسکي که مهمترين آزمايشگاه فني جهان در زمينه امنيت سايبري به شمار مي رود و مقر آن در مسکو قرار دارد اين مطلب را روز دوشنبه با صدور بيانيه اي اعلام کرد.
 بر اساس اين بيانيه نمايندگي هاي ديپلماتيک، اداره ها و نهادهاي تحقيقات علمي ،گروههاي متخصص انرژي ،شرکتهاي هسته اي و همچنين موسسات فعال در زمينه تجارت يا هوافضا هدف اين عمليات جاسوسي سايبري بوده است.
همين بيانيه حاکي است عمليات موسوم به «اکتبر قرمز» در سال دو هزار و هفت آغاز شده است و همچنان در ژانويه دو هزار و سيزده ادامه دارد.
کشورهاي شرق اروپا ،جمهوريهاي شوروي سابق يا حتي کشورهاي غرب آسيا و شمال آفريقا از اهداف اصلي عمليات اکتبر قرمز به شمار مي رود ، اگرچه قربانيان چنين عملاتي مي توانند در سراسر جهان از جمله غرب اروپا و آمريکاي شمالي نيز باشند.
آزمايشگاه کاسپرسکي در اين بيانيه اطمينان داد دلايل محکمي وجود دارد مبني بر اين که عاملان اين حملات روس زبان هستند.
کاسپرسکي اما هيچ اشاره اي به هويت عوامل اين حملات سايبري نکرد.
اين افراد به منظور هدايت شبکه دستگاههاي آلوده به ويروس، بيش از شصت دامنه اينترنتي و چندين سِرور در کشورهاي مختلف به ويژه آلمان و روسيه براي جاسوسي ايجاد کرده اند تا آدرس واقعي سِرور اصلي شناسايي نشود.
بيانيه کاسپرسکي حاکي است اين شبکه جاسوسي با ارسال يک ايميل هدفمند مي تواند از نقص هاي امنيتي موجود در مايکروسافت آفيس و مايکروسافت اِکسِل بهره برداري نمايد.
آزمايشگاه کاسپرسکي سال هزار و نهصد و نود و هفت تاسيس شد و به عنوان يک گروه بين المللي فعال در بيش از يکصد کشور جهان به شمار مي رود که دو هزار و سيصد متخصص در آنجا مشغول به کار هستند.
اين آزمايشگاه به يکي از توليد کنندگان اصلي آنتي ويروس در جهان تبديل شده است.
کاسپرسکي در پي کشف ويروس فلِيم Flame از اعتبار بيشتري برخوردار شد. 
برچسب ها: بین الملل ، جاسوسی ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار