فرماندار جیرفت گفت: حدود 80 درصد کار پایانه صادراتی جیرفت انجام شده و بخش خصوصی نیز با سرعت در حال کار است.

ابراهیم غنچه‌پور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان با اشاره به تولید 4.5 میلیون تنی محصولات کشاورزی در منطقه جنوب کرمان افزود: با وجود این هنوز بسیاری از ظرفیت‌های موجود منطقه ناشناخته و مظلوم مانده که نیاز به برنامه‌ریزی و ساختاربندی دارد تا زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

غنچه‌پور تولید محصولات کشاورزی را در این منطقه بسیار خوب ذکر و تصریح کرد: اما در بخش توزیع، حمل و نقل و صادرات با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم و به همین دلیل حاصل دسترنج کشاورزان یا در دل خاک مدفون و یا نصیب دلالانی می‌شود که هیچ تلاشی برای آن نکرده‌اند.

وی خرمای جنوب و جنوب شرق کشور را یکی از برندهای معروف در سراسر جهان خواند و ابراز داشت: شهرستان جیرفت بزرگترین تولیدکننده خرما و جزو نخستین تولیدکنندگان خرما در کشور است اما به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم درآمدی عاید کشاورزان نمی‌شود.

غنچه‌پور از صدور مجوز راه‌اندازی گمرک خبر داد و افزود: با اختصاص فضای فیزیکی به زودی شاهد راه‌اندازی گمرک به عنوان پیش نیاز این حرکت در منطقه جنوب کرمان هستیم.

فرماندار جیرفت با بیان اینکه حدود 80 درصد کار پایانه صادراتی نیز انجام شده و بخش خصوصی نیز با سرعت در حال کار است، گفت: همچنین فرودگاه جیرفت حدود 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم در روزهای آتی راه‌اندازی شود./س
برچسب ها: پایانه ، صادراتی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.