عيسي ساوه شمشکي گفت:‌ حضور بالاترين مقام ورزشي کشور در پيست هاي اسکي دلگرمي براي جامعه اسکي کشور بود.

عيسي ساوه شمشکي رئيس فدراسيون اسکي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: روز پنجشنبه روز بزرگي براي جامعه ورزش و به خصوص اسکي کشور بود، آقاي دکتر عباسي و دکتر سجادي و مدير کل تربيت بدني استان تهران در جمع ورزشکاران اسکي کشور حضور پيدا کردند تا اولين دستگاه برف ساز را افتتاح کنند.

وي ادامه داد: اين اولين باري بود که وزير ورزش از نزديک ورزش هاي زمستاني را زيرنظر مي گرفت و تعداد زيادي از علاقه مندان اسکي کشور و ورزشکاران در هواي سرد و بارندگي در محل حضور وزير آمدند و با وي ديدار کردند.

وي ادامه داد:‌ دکتر عباسي که هميشه به بعد همگاني اسکي اشاره داشته اند اين بار نيز با حضور در پيست اسکي و مشاهده اسکي خانوادگي علاقه مندان، بار ديگر نگاه ويژه اي بر اسکي داشتند.

وي تصريح کرد: در ورزش هاي ديگر تعداد کمي از ورزشکاران در زمين مسابقه يا محل برگزاري، رقابت مي کنند ولي در اسکي تماشاگري وجود ندارد و همه به صورت خانوادگي و بدون محدوديت اسکي مي کنند.

وي بيان کرد: وزير ورزش از مناطق کوهستاني و طبيعت در دامنه کوه بسيار خوشحال بود و به توسعه همگاني اين رشته اشاره زيادي داشت.

وي تصريح کرد:‌ قهرمانان کشور اغلب علاقه زيادي به تأسيس پيست دارند و بوميان نيز با همکاري آنها مشتاقند تا پيست هاي اسکي به مردم واگذار شود، در پيست اسکي در بندسر فعاليت هاي زيادي انجام شده است و در حال حاضر علاوه بر 2 تله اسکي، يک دستگاه برف ساز و يک تله کابين 12 نفره که 90 درصد کار افتتاحش به پايان رسيده است به جمع امکانات افزوده شده است.

وي بيان داشت: دکتر عباسي ضمن مشاهده فعاليت هاي انجام شده از بنيان گذاراني که از سال 60 فعاليت ويژه اي در پيست ها داشتند تشکر و قدرداني کرد.

* نگاه دکتر عباسي به ورزش هاي زمستاني قابل تقدير است

ساوه شمشکي در خصوص بازديد وزير از پيست اسکي شمشک بيان داشت: وزير همچنين از پيست شمشک نيز بازديد داشت، اين پيست در اختيار شرکت توسعه است که نگاه همه مسئولان به اين است که شمشک هم طي ضوابط اداري به اهالي شمشک سپرده شود.

وي افزود: البته مي توان يک شرکت تعاوني خاص تأسيس کرد و آن را به مردم واگذار کرد که البته در اين زمينه به حمايت هاي وزارت ورزش و جوانان و ساير مسئولان نيز احتياج است.

وي تاکيد کرد:‌ خوشبختانه نگاه دکتر عباسي به ورزش هاي زمستاني بسيار خوب و قابل تقدير است و حضور ايشان در جمع اسکي بازان در حالي که بالاترين مقام ورزش کشور هستند بسيار حائز اهميت است.

وي ادامه داد: وزير در رابطه با ورزش هاي زمستاني، اهميت زيادي به توسعه همگاني دارد چرا که اين ورزش ها خواستگاه بخش زيادي از جامعه آن هم به صورت خانوادگي است و محدوديتي در خصوص اسکي سواري وجود ندارد و همان طور که در پيست ها هم مشاهده مي کنيم فضا براي اسکي خانوادگي بسيار فراهم است.

وي در پايان خاطرنشان کرد: علاوه بر دکتر عباسي، دکتر سجادي معاونت ورزش نيز ايشان را همراهي مي کردند که در واقع مي توان با قاطعيت عنوان داشت که جامعه ورزش روز پنجشنبه يکي از روزهاي مهم و حساس خود را تجربه مي کرد و حضور وزير در پيست هاي اسکي دلگرمي براي جامعه اسکي کشور و ورزشکاران بود./آق
برچسب ها: فدراسیون ، اسکی ، پیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار