مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه از انعقاد قرارداد طرح توسعه کشاورزی در روستای ˈاهنزˈ از بخش ˈارجمندˈ شهرستان برای نخستین بار در استان تهران خبر داد.

ˈروح الله درویش خضریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود : در این طرح که برای نخستین بار در سطح استان تهران اجرایی می شود، 300 هکتار از اراضی بلاکشت و شیب دار منطقه به منظور توسعه کشت گل محمدی اختصاص یافت.

وی گفت: این کار پس از برگزاری جلسه های فراوان با کشاورزان و اهالی منطقه و اتمام مراحل تخصیص زمین، آب و مشخص شدن قرارداد اجاره و ضمانت بین کشاورزان و بانک کشاورزی به مرحله قرارداد رسید.

درویش خضری خاطرنشان کرد: قرارداد ذکر شده روز شنبه با حضور مدیران عامل و اعضای صاحب امضای تعاونی روستای اهنز امضا شد.

وی بیان کرد: 90 درصد منابع اجرای این طرح از محل تسهیلات کم بهره کشاورزی و بقیه 10 درصد آن (در حدود 300 میلیون تومان) آورده نقدی اعضا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه ادامه داد: با اجرای این طرح 103 شغل جدید در بخش کشاورزی این روستا ایجاد می شود.

وی از اتمام کار و انعقاد قرارداد این طرح تا پایان هفته در روستای ˈلزورˈ خبر داد و اظهار کرد: در صورت توافق با کشاورزان، 280 هکتار از اراضی این روستا نیز به زیر کشت گل محمدی خواهد رفت.

درویش خضری گفت: آورده نقدی سهم 10 درصدی کشاورزان این روستا 260 میلیون تومان است و پیش بینی می شود 73 شغل از محل اجرای طرح ایجاد شود.

وی افزود: برنامه آینده ستاد طرح توسعه کشاورزی شهرستان، توسعه باغات دیم با محوریت کشت گل محمدی و گیاهان دارویی در روستای ˈنجفدرˈ، ˈسلمانˈ و ˈورسخوارانˈ، توسعه کشت انار در روستای ˈمحمودآبادˈ، کشت قارچ در روستای ˈطارسˈ و توسعه واحدهای صنعتی مرغ گوشتی در منطقه ˈگورسفیدˈ است.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: جانمایی روستاهای فوق الذکر بر مبنای طرح آمایش سرزمینی با توجه به شرایط اقلیمی و وضعیت محیطی منطقه در نظر گرفته شده است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.