معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای نظام رتبه بندی معلمان استخدام نیروی انسانی در آموزش و پرورش را ساماندهی می کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،سحرخیز گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کلیدی ترین عنصر تحول، معلم است که نجات بخش بوده و سایر تغییرات از جمله کتاب ها فضای آموزشی هوشمندسازی و نظام ارزشیابی در کنار آن روبنایی محسوب می شود.
معاون آموزش متوسطه ادامه داد: بر همین اساس توجه به اجرای طرح سنجش صلاحیت و نظام رتبه بندی معلمان در اولویت برنامه های سند تحول قرار دارد.
مهندسی نیروی انسانی در آموزش و پرورش محقق شده است.
وی اظهار داشت: شیوه توزیع نامناسب باعث شده تا در برخی مناطق تهران 80 درصد نیروی انسانی آموزش و پرورش را زنان و 20 درصد بقیه را مردان تشکیل می دهند در حالی که زنان معلمان مرد را به مدارس دخترانه می فرستادیم و امروز این نسبت برعکس شده اما نمی توانیم دبیران خانم را به مدارس پسرانه بفرستیم.
سحرخیز تاکید کرد: برای پیشگیری از استخدام فله ای 60-50 هزار نفری که جوابگوی نیازهای آموزش و پرورش نیست و امروز ما را با تنگنا مواجه ساخته است.
دو راهکار شامل تاسیس دانشگاه ویژه فرهنگیان و برگزاری آزمون های استخدامی مخصوص آموزش و پرورش در دست اجرا قرار دارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: طبق سند تحول بنیادین و نیز برنامه های جامع علمی کشور معلم کارمند دولت محسوب نمی شود بلکه کنار اساتید دانشگاه پژوهشگران و فناوران جایگاه او تعریف شده و لذا در طول خدمت خود همواره نیاز به ارتقای توانمندی های علمی و افزایش سطح دانش و آگاهی خود دارد./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.