رییس مؤسسه امام خمینی(ره) آیت‌الله مصباح یزدی تاکید کرد: تحول علوم انسانی را باید به دست گروهی با قدرت برنامه‌ریزی و تحلیل سپرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، وی در دیدار غلامعلی حداد عادل و اعضای کمیته تحول علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی / اسلامی شدن علوم انسانی را از مسائل مهم انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: حضرت امام راحل رضوان الله تعالی علیه نیز عنایت خاصی نسبت به این مساله داشتند و اصل تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی نیز برای همین مسائل بود.

وی با اشاره به اهمیت تحول علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه های کشور، افزود: با توجه به عمق کار و نیاز به متخصصان رده بالا در عرصه های مختلف علوم دانشگاهی، این کار با امکانات محدود قابل تحقق نیست و نباید انتظار داشت ظرف چند روز قابل تحقق باشد.

آیت‌الله مصباح یزدی تحقق این مهم را نیازمند برنامه ریزی دقیق دانست و تصریح کرد: به دلیل گستردگی کار و حضور افراد با سلایق مختلف فکری و سیاسی هماهنگ کردن آنها کار آسانی نیست، اما به هر حال نباید از مشکلات هراس داشت.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم با بیان این که ستون فقرات در تحول علوم انسانی و اسلامی کردن دانشگاه های کشور داشتن محتوا است، اظهار داشت: وقتی محتوا مشخص نباشد تمام برنامه ریزی های بعدی نیز مبهم خواهد بود.

آیت الله مصباح یزدی گفت: امیدواریم با گذشت بیش از سی سال از انقلاب وقت آن رسیده باشد که اراده جدی برای تحقق این مساله در مسؤولان پیدا شده باشد و ما نیز بتوانیم به اندازه خود سهمی در این عرصه داشته باشیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.