مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در 9 ماههاول امسال 30درصد سیمان صادراتی کشور از مرزهای استان کرمانشاه خارج شده است و این محصول رتبه اول صادرات استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


علی سعدالدین با بیان اینکه: در این مدت بیش از 112 ميليون و 723 هزار دلار انواع سيمان سفيد و خاکستري توليد شده در استان کرمانشاه از طريق گمرکات استان به بازارهاي مصرف خارجي صادر شده افزود.: اين ميزان 10 درصد از کل صادرات استان را شامل مي شود.

وی با اشاره به اینکه کشورمان در9 ماهه سالجاری بیش از 630 ميليون و 910 هزار دلار سیمانبه خارج از کشور صادر کردهاست گفت از این میزان 183 میلیون و857 هزار دلار آناز طریق گمرکات استان صادره شدهکه حدود 30 درصد از کل صادرات سیمان کشور معادل 17 درصد کل ارزش صادرات استان کرمانشاه است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با بیان اینکه پس از سیمان، بستنی رتبه دوم کالای صادراتی را در استان به خود اختصاص داده‌، تصریح کرد: میزان صادرات این محصول 77 میلیون دلار بوده که این کالا نیز سهمهفت درصدی از کل صادرات استان را دارد.


صادرات سیمان ،بستنی،و صادرات 63 میلیون دلاری رب گوجهفرنگی و 54 میلیون دلاری کیک وبیسکویت از بیشترین اقلام صادراتی استان است/س

برچسب ها: کرمانشاه ، سیمان ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.