پايگاه تحليلي "استاپ وار" در گزارشي ده علتي كه نیروهای خارجی بايستي از افغانستان خارج شوند را ذكر كرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، این ده علت به شرح زیر است:

1- هفتم اکتبر امسال یازدهمین سالروز تهاجم قدرت های غربی علیه افغانستان است که به طولانی مدت ترین جنگ آمریکا تبدیل شد و قرن بیستم را نیز پشت سر گذاشت.
 
2- هرگونه توجیهی برای اغاز جنگ با فقیرترین کشور جهان که از سوی قدرت های غربی مطرح شده است ساختگی و دروغی است چه صدور دموکراسی بوده باشد چه آزادسازی زنان افغان و یا مبارزه با تجارت مواد مخدر و یا شکست دادن القاعده. ناتو حتی با القاعده نیز واقعا نمی جنگند.
 
3- مهمل ترین توجیهی که دولت انگلیس برای آغاز جنگ مطرح کرده است آنست که اعزام 10 هزار نیروی انگلیسی برای حفظ منافع ملی انگلیس و حفظ امنیت در انگلستان بوده است در حالی که هیچ گونه شواهدی مبنی بر قصد افغان ها به منظور انجام عملیات تروریستی در انگلیس وجود نداشته است. حقیقت آنست که از زمان آغاز جنگ در افغانستان توسط انگلیس و سایر قدرت های غربی میزان ناامنی در کشورهای غربی افزایش یافته است. عملیات گسترده امنیتی برای حفظ امنیت در جریان برگزاری المپیک 2012 در شهر لندن شاهدی بر صحت این مدعاست.
 
4- هدف واقعی از جنگ افغانستان برای آمریکا و متحدانش در دست گیری کنترل منابع عظیم نفت و گاز طبیعی آسیای مرکزی بود و همچنین این اقدامات در راستای مقابله با استراتژی تاثیرگذاری و نفوذ چین در آن منطقه بوده است. انگلیس نیز همواره در راستای منافع آمریکا حرکت کرده و در حملات نظامی در کنار آن کشور بوده است.
 
5- ده ها هزار شهروند افغان در اثر این جنگ کشته شده اند و یا شدیدا مجروح شده اند. امروز افغانستان به یکی از بی ثبات ترین و ناامن ترین کشورهای جهان تبدیل شده است.
 
6- این جنگ نه تنها ناعادلانه بوده است بلکه همراه با شکست برای عاملان آن بوده است. آنان بسیاری از افغان ها را به قتل رساندند، مردمی که خواستار آزادی و رهایی از چنگال اشغالگران خارجی بودند.
 
7- بسیاری از نیروهای خارجی که به کشورهای شان بازگشته اند صدمات روحی و روانی و جسمی بسیاری را با خود به همراه آورده اند. آمارها نشان می دهند که یک سرباز از هر ده سرباز انگلیسی در اثر جنگ افغانستان دچار آسیب روانی شده اند.
 
8- هزینه مالی جنگ افغانستان رقمی نجومی است. آمریکا 1.2 تریلیون دلار برای آن هزینه کرد. تخمین زده می شود تا زمان خروج نیروهای انگلیسی از افغانستان در سال 2014 دولت انگلیس 20 میلیون یورو هزینه خواهد نمود. این در حالی است که فقر روز به روز در کشورهای اروپائی افزایش می دهد و دولت از حمایت از بخش رفاهی و درمانی دست بر داشته است.
 
9- حفظ نیروهای ناتو در افغانستان به بهانه آموزش نیروهای نظامی و امنیتی افغان تا پایان سال 2014 بهانه ای نخ نما شده است. بسیاری از نیروهای افغان خود بسوی نیروهای ناتو آتش گشوده اند و این نشان می دهد که پلیس افغانستان و نیروهای نظامی آن کشور نیز خواهان خروج سریع تر نیروهای خارجی هستند.
 
10- همانگونه که "پائول فلین" نماینده پارلمان انگلیس گفته است، سربازان خارجی در افغانستان "سپری انسانی" برای سیاستمداری هستند که می دانند جنگ را باخته اند و می خواهند که این سربازان نیز کشته شوند. جنگ بایستی هر چه زودتر پایان یابد. نیروهای خارجی بدون شلیک یک گلوله بایستی به کشورهای شان بازگردند و همچنین بایستی به افغان بدلیل ویرانگری و کشتار مردم بیگناه در طول 11 سال گذشته از سوی نیروهای خارجی غرامت پرداخت شود تا بتوانند کشور خود را رها از اشغالگری و مداخله غربی ها بسازند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار