نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: "شهيد علي محمدي" نه به خاطر توليد علم بلكه به اين علت كه در تبديل دانش خود به فناوري مورد نياز كشور به خصوص در عرصه هسته‌اي نقش مهمي داشت مورد توجه قرار گرفت و به شهادت رسيده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابي‌فرد نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در مراسم سومين سالگرد شهيد مسعود علي محمدي که ظهر امروز در پرديس علوم دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اهميت انسان در نگاه قرآن کريم اظهار داشت: انسان از اين جهت به عنوان اشرف مخلوقات شناخته شده است كه از ظرفيت‌هاي استثنايي فراگيري علوم و معرفت برخورداراست بنابراين محور ملاك انتخاب انبيا نيز مراتب علم آنان است.

وي ادامه داد: ضرورت تعليم پذيري انسان باعث شده است كه از ظرفيت‌هاي بالايي برخوردار باشد و گوي سبقت را از ديگران بربايد.

حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد اضافه كرد: در يك جامعه ديني و اسلامي بايد از همه ظرفيت‌ها براي رشد و ارتقاي علم و دانش بهره گرفت.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: علم و دانش وقتي به عنوان ارزش شناخته مي‌شود كه بال قدرتمندي براي پرواز انسان باشد اما وقتي اين علم و دانش با ضد ارزش‌ها همراه باشد باري براي انسان بوده و او را به زمين فرو خواهد برد.

وي به سوره علق اشاره كرد و ادامه داد: خداوند در قرآن كريم بعد از اين كه پيامبر اکرم(ص) را به قرائت دعوت مي‌كند از قلم ياد مي‌كند چرا كه تنها انسان است كه قدرت استفاده از قلم را دارد و اين قلم رمز تولد مجامع علمي و دانشگاهي است و بدون آن هيچ دانشگاهي شكل نمي‌گرفت.

حجت الاسلام ابوترابي‌فرد به شخصيت شهيد علي محمدي اشاره كرده و گفت: اين شهيد بزرگوار از اساتيد دانشگاه تهران و جهان اسلام بوده كه محصول انديشه و تفكر آن‌ها است كه به وسيله قلم در اختيار بشر قرار گرفته است.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: مقوله علم گوهر گرانبهايي است كه در سايه پيوند با عمل صالح به سرمايه هاي بزرگ انساني مبدل مي‌شود.

وي ادامه داد: دشمنان شخصيت شهدا از جمله شهيد علي محمدي را رصد كرده و مي‌دانند كه اين‌ها نماد فاخر پيوند علم و دانش با ايمان و اخلاق بوده‌اند و معرفتي كه برآمده از علم و شخصيت آن‌هاست باعث شد تا به درجه رفيع شهادت نايل شوند.

وي ادامه داد: علي محمدي با آن كه در قله بود خود را در قعر مي‌ديد لذا در سيماي نوراني او هرگز غبار خودبيني ننشست.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: از تاريخ تولد دانشگاه تهران در سال 1313 چند هزار فارغ التحصيل وجود داشته است كه بيش از 90 درصد اين‌ها بعد از سال 1357 بوده است كه اين نشان مي‌دهد بعد از پيروزي انقلاب اسلامي چه نيروهايي در اين دانشگاه تربيت شده‌اند.

حجت الاسلام ابوترابي‌فرد افزود: حضور اساتيدي مانند علي‌محمدي و همه اساتيد دانشگاه‌ها ظرفيت بالاي دانشگاه‌ها در كشور را نسبت به گذشته نشان مي‌دهد كه اين بستر را انقلاب اسلامي فراهم كرده است.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اميدواريم بار تربيت دانشجويان در مقاطع عالي تحصيلي را دانشگاه‌هاي مادر به دوش بكشند و دانشگاه تهران بايد در اين عرصه پيش گام باشد تا ان شالله يكي از سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در برنامه پنجم توسعه محقق شود.

حجت الاسلام ابوترابي‌‌فرد در ادامه افزود: بزرگترين دستاوردها و سرمايه هاي انقلاب مرهون كاروان علمي ايران با پيشگامي چهره‌هايي همچون شهيد علي محمدي است كه ناخداي كشتي دانش، معرفت و ايثار در انقلاب اسلامي هستند.

وي ادامه داد: شهيد علي محمدي نه به خاطر توليد علم بلكه به اين علت كه در فناوري كشور نقش مهمي داشت به شهادت رسيده است.

گفتني است؛ در اين مراسم علاوه بر حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد ، فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران ، گنجعلي رئيس پرديس علوم دانشگاه تهران، همسران شهيد علي محمدي، شهرياري و رضايي نژاد حضور داشتند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: دانشگاه ، مجلس ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار