پيش بيني مي شود تا مرداد ماه سال 92 تمامي واحدهاي مسکوني در مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي به ساکنان اين روستاها واگذار شود.

مهديان معاون امور بازسازي و مسکن روستايي کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه بازسازي واحدهاي مسکوني در مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي در سالگرد زلزله آذربايجان شرقي به پايان مي رسد گفت : اولويت بازسازي واحدهاي مسکوني زلزله زده آذربايجان شرقي واحدهاي صددرصد تخريب شده بود که تفکيک واحدهاي صددرصد تخريب شده با ساير واحدها امکان پذير نشد و تمامي واحدهاي روستايي به طور کامل بازسازي شدند.
مهديان در ادامه تصريح کرد: شروع واحدهاي بازسازي شده 15 هزار و 500واحد بوده که 9 هزار و 500 واحد از اين تعداد به صورت صد درصد تخريب شده بودند
.
معاون امور بازسازي و مسکن روستايي با بيان اينکه 12 هزار و 200 واحد مسکوني مرحله سقف زني آنها به اتمام رسيده است، افزود: 9 هزار و 700واحد مسکوني نيز براي ساکنان اين مناطق قابل سکونت هستند.

وي در ادامه اظهار داشت: بسياري از واحدهاي مسکوني در اين مناطق مازاد بر تعداد خانه هاي ساخته شده است.

مهديان در ادامه تصريح کرد: بسياري از واحدهاي مسکوني در مناطق زلزله زده که تخريب آنها صددرصد نيست و قابل سکونت هستند نيز بازسازي آنها آغاز شده است.

وي با اشاره به اينکه بازسازي واحدهاي مسکوني در مناطق زلزله زده به دليل سرما کند پيش مي رود ، گفت: تمامي اين واحدها با اعتبارات و تسهيلات اختصاص يافته به آنها در حال اتمام ساخت هستند.

مهديان خاطرنشان کرد: زلزله آذربايجان شرقي در مرداد ماه سال 91 به وقوع پيوست و اميدوار هستيم در سالگرد اين زلزله بازسازي تمام واحدهاي مسکوني به پايان برسد./عب

برچسب ها: بازسازی ، واحدهای ، مسکونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار