رئیس اداره اوقاف کاشان گفت: 50 درصد موقوفات کاشان وقف عزاداری ابا عبداله (ع) است.

 

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور به مناسبت هفته وقف در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: حدود 900 نیت وقف در کاشان است که بیشترین آن مربوط به برگزاری عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به یک‌ هزار و 850 موقوفه و 7 هزار رقبه آن در کاشان افزود:کاشان بعد از شهر اصفهان رتبه دوم تعداد موقوفات را در این استان دارد.

به گفته وی، بیشترین درآمد موقوفات کاشان از مدرسه سلطانی (امام خمینی ره) کاشان با یکهزار و 500 رقبه به عنوان بزرگ‌ترین موقوفه خاص در این شهرستان است که هزینه های طلاب و مخارج مدرسه را تامین می کند.

تصریح کرد: سنگاب(آب سرد کن قدیم) گذر منطقه فین کاشان نیز کوچک‌ترین موقفه در این شهرستان است.

حجت الاسلام اسماعیل‌پور بالاترین وقف را در روستای مرق کاشان دانست و گفت: شش دانگ روستای علی آباد و 5 دانگ و نیم روستای خاوه در بخش مرکزی موقوفه زیارت سلطان علی بن باقر در مشهد اردهال است.

وی با اشاره به وقف کامل و شش دانگی روستای سرنج کاشان افزود: 5 دانگ مزرعه اتابکی شهر نیاسر نیز وقف طلاب حوزه های علمیه است.

به گفته وی، 24 مورد موقوفات جدید الکشف نیز شناسایی و سندش به اداره اوقاف تحویل داده شده است.

حجت الاسلام اسماعیل پور سندگذاری و ثبت بیش از 110 سند موقوفه در بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد کاشان را یادآورشد و گفت: کاشان رتبه اول دریافت سند موقوفات را در استان اصفهان دارد.

رئیس اداره اوقاف کاشان در ادامه از وقف 11 مورد موقوفه جدید به ارزش 3 میلیارد ریال خبر داد و گفت: در یکسال گذشته تا کنون ماهی یک موقوفه جدید ثبت شده است.

حجت الاسلام اسماعیل پور افزود: وقف یک قطعه زمین به مساحت 3 هزار متر مربع برای منزل مسکونی قاریان قرآن، وقف نیم دانگ از ارث پدری یک خانم کاشانی برای بیماران کلیوی،

وقف حمام، تلفن، سیم کارت،درخت گردو و دیگ آشپزی از جمله این موقوفات است.

21 تا 27 دیماه هفته وقف نامگذاری شده است./س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، هفته وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.