معاون پژوهشي و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از دریافت 325 مقاله در زمینه‌های مختلف علوم دریایی توسط دبیرخانه کنفرانس علوم و فنون دریایی و اقیانوسی خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ دکتر وحید یاوری با بيان اين مطلب عنوان‌كرد: پس از داوری مقالات و جمع‌بندی نظرات، از این تعداد 200 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که در سایت کنفرانس به آدرس www.fcoms.ir قابل مشاهده هستند.

وي يادآورشد: نخستين كنفرانس علوم و فنون دريايي و اقيانوسي با همكاري اتحادیه دانشگاه­ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی، دانشگاه علوم و فنون دریایی‌ خرمشهر و موسسه ملی اقیانوس‌شناسی با هدف بحث و تبادل نظر میان دست­اندرکاران امور اجرایی، آموزشی، پژوهشی و فناوری به منظور تدوین برنامه جامع علوم و فنون دریایی و اقیانوسی کشور تا افق 1404 براساس سند چشم‌انداز، نقشه جامع علمی کشور و برنامه­های پنج ساله توسعه کشور و همچنین آشنایی دست‌اندرکاران علوم دریایی در دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی با پژوهش‌های انجام گرفته و نیازهای موجود در جهت حرکت به سوی انجام پژوهش‌های تقاضا محور برگزار مي‌شود.

معاون پژوهشي و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر افزود: در این کنگره تلاش مي‌شود تا با همکاری دستگاه‌هاي اجرایی و دانشگاه­های کشور تکلیف هر یک ارگان­ها، دانشگاه­ها و مراکز پژوهشی کشور در انجام پژوهش­های اقیانوس­شناسی و تولید فناوری­های نوین دریایی تبيين شود.

 

 این کنفرانس چهارم و پنجم بهمن‌ماه امسال در محورهاي زیست‌شناسی دریا، تکثیر و پرورش آبزیان دریایی، محیط‌ زیست دریا، مدیریت و مهندسی سواحل، شیمی دریا، آلودگی دریا، زمین شناسی دریا، حمل و نقل دریایی، علوم انسانی دریا، هیدروگرافی، فیزیک دریا، هواشناسی دریایی و خلیج فارس و موضوعات وابسته در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار خواهد شد./س

 


برچسب ها: پذیرش ، مقاله ، دریایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.