رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نیشابور گفت: همزمان با اولین روز وقف، کاروان اهدای کتاب مردم ایران به «کتابخانه صبا» با استقرار در محل فرهنگ‌سرای سیمرغ نیشابور اقدام به جمع‌آوری کتاب از نیشابوریان فرهنگ‌دوست کرد.

محمد زمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، افزود: این حرکت، نیشابوریان فرهنگ‌پرور را برآن داشت تا با حضور خود در این مراسم و اهدای کتاب به کتابخانه صبا، مشارکت خود را در اهدا و وقف کتاب نشان دهند و در فرهنگ کتاب‌خوانی سهمی را در کشور از آن خود کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نیشابور اظهار کرد: این کاروان اهدای کتاب با استقبال خوب مسئولان دستگاه‌های اجرایی، معلمان، دانش‌آموزان و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان مواجه شد.

زمانی خاطرنشان کرد: به محض اطلاع همشهریان از همان ساعات اولیه حضور پررنگ مردم، معلمان، دانش‌آموزان و همچنین مهدهای کودک را شاهد بودیم که زینت‌بخش این برنامه شدند و تا پایان میهمانان را با گرمی میهمان‌نوازی کردند.

وی با اشاره به سابقه فرهنگی مردم نیشابور بیان داشت: مردم نیشابور با سابقه چند صد ساله خود در مباحث فرهنگی باری دیگر نشان دادند که همچنان پرچمدار فرهنگ و ادب هستند و اهدای این کتاب‌ها نشان از روشنفکری آنان است.

زمانی اطلاع داد: تعداد حدود پنج هزار جلد کتاب به این کتابخانه اهدا شد که این کتاب‌ها در مناطق محروم و روستایی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. /س

برچسب ها: اهدای ، کتاب ، نیشابور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.